Budda

Direktlänk till inlägg 5 februari 2011

Lördag.

Av budda - 5 februari 2011 18:31

  Kände i ryggen när jag vaknade att jag sovit för länge. Kände mig olustig i kroppen. Som om jag håller på att bli sjuk. Valde ändå att ta cykeln istf bussen ner på stan. Minstingen skulle på sin aktivitet.   Så blev det och jag gick på stan under träningen. Med sällskap.   

Plötsligt kom glädjen tillbaka. Huvudvärken släppte men ändå kändes det som något ´stod i kroppen´.

Fick införskaffat alla hjärtans dagsgåvor och i den ena affären fick man välja en ballong och expiditen tog hål på ballongen och en lapp talade om hur många procent man fick i rabatt. 10? 20? 30? 40? eller 50? Fick 50 % avdrag.   

Dessa skönheter hittade jag på Indiska, en affär jag verkligen trivs i och finner ro i. Det spelades i butiken ett sådant vackert pianostycke så jag blev rörd.   

Vem minns dessa? Åh så gott de doftar. Det fick bli sådana till håret.

  

Små gulliga såsskålar för en billig peng. Passar bra tills nästa lördags bjudning.  

  

Jag tog även mitt allra första fik-kaffe! Det var på tiden va? Mycket mjölk. Haha.  

  

När jag handlat mat cyklade vi hem.

  

Det nya i denna stad verkar vara gamla män tillsynes med svår funktionsnedsättning och utländskt ursprung stå och tigga pengar.

Den ena mer skröpplig och stapplande än den andra. Efter en stund satt mannen ner, som om han tog en paus och vips mötte jag den ene utanför ICA. Han hade nyss synts på stan! Hm... är det ligor som skjutsar runt dessa karlar och tvingar dem att tigga eller är de duktiga skådespelare? Står någon på håll och ser vart man förvarar pengarna?     Nej, jag skänkte inget i dag.

Väl hemma och nöjd med turen lagade jag storkok på den goda indiska soppan vars recept jag modifierat en aaaning.   Smörgås till.

  

Kak-schampot från Lush är jag nöjd med. Så här rent blev resultatet.  Ultra shine hette kakan. Glad för den.

  

Jag kände ett extra sting av tacksamhet i dag. Det är så lätt att gå in i gamla vanor och rusa förbi. Jag har nytt arbete med nya arbetstider och allt annat ett nytt arbete kan medföra. Jag har enorma erfarenheter att hämta mig i från och mitt i detta skall jag vara artig, positiv, helst nyfiken, förstående och läraktig. I bland funkar det. För det mesta fungerar det   men jag skall också landa ´privat´. För mig är det inte "över". Jag vill inte låtsas som om det regnar. Min diagnos innebär en ny resa på nytt sjukhus och ny utredning och förhoppningsvis ett positivt besked, för denna omgången/denna utredningen. I går och i förrgår kände jag mig stundtals riktigt irriterad på en del folk. Det kände jag när jag kom hem och de upptog min tankeverksamhet.   Anledningen till irritationen kan jag inte gå in på här men vad som är viktigt är att kanske vara mer tydlig och säga ifrån och låta energitjuvarna passera, i alla fall de jag inte behöver ha med att göra. Jag önskar jag kunde låta dumma ord rinna av mig likt vatten. Inte låta tacksamheten och acceptansen komma i skugga.


Fokus Budda!! Snart är det melodifestival och kika igenom gamla tidningar (skönt att sortera).   


Ha en fin kväll!

 
 
mette med flock

mette med flock

5 februari 2011 19:16

Du verkar ha haft en härlig dag även om morgonen inte startade så bra. Indiska är ur härligt. Men vi måste åka in till kalmar för att gå dit.
Blev kanon i håret. ha en härlig kväll.

http://www.flocken.bloggplatsen.se

budda

5 februari 2011 19:44

Tack Mette!!! :)

 
Ingen bild

thile

5 februari 2011 19:55

Glad du følte deg bedre utover dagen.
Takk for dine vakre bilder. Ser du den lyslykten du kjøpte på Indiska, den til venstre? Maken til den jeg sendte deg på MMS :-)
Fina Tina på bilden, min gode venn ♥
Du har mye som ligger fremfor deg, men jeg ønsker og følge deg på reisen, du skal vite du er i mine tanker.
Det er ligor som står bak. Jeg gir meget sjelden penger, og jeg stoler ikke på om det står noen og titter på meg -:/
Ha en fin lørdag, du skal se filmen?

Klem

budda

5 februari 2011 22:26

Tack.

Nej jag ser Grown ups med ett öga. Ser du filmen? :)

 
Levidag

Levidag

5 februari 2011 20:22

Åh, vad mycket fint du har hittat!Lila är min favoritfärg, värmeljushållarna är så läckra. Och jag har vinglas i sån där krackelerad glas, finfint :)
Fanns såsskålarna också på Indiska? Iså fall måste jag bara dit imorgon,förkyld eller inte.

Vilken vacker färg du har på håret och fint lyster.

Det är svårt ibland att förhålla sig på ett konstruktivt sätt gentemot enerigitjuvar.Känner igen det så väl. Svårt att släppa ibland och alldeles för lätt att älta.Medveten närvaro hjälper ibland, andra gånger låter man sig påverkas.Imorgon är en ny dag och en ny chans.:)
Kram på dig! (har svarat på en fråga i din gästbok)

http://www.Levidag.bloggplatsen.se

budda

5 februari 2011 22:25

Tack för pep ang energitjuvar (i mitt fall kollega/or och granne/kompis och för svar på frågan. :)

Tack för komplimangen.

Tyvärr var de ej på Indiska utan i en ny billighetsaffär, mysig sådan med roliga grejor. :)

 
sussi

sussi

5 februari 2011 22:32

Jane Helen vart jag deppig när den försvann ur sortimemtet för mitt hår mådde så bra av de. Och VIPS så dök de upp på Rusta för nått år sen så jag brukar lagra :)

Energitjuvar. De jobbigt finns några på jobbet. Dock inte patienter men kolleger :(

http://fritidsforskare.wordpress.com

budda

5 februari 2011 23:53

Tack ör kommentarer. Jag skall njuta av doften när jag använder det. :) Nostalgisk.Hihi

 
Anna

Anna

6 februari 2011 13:39

Verkar ha varit en bra lördag trots allt.
Tycker hela dagen blir lite småseg, när man har sovit för länge.

Oj, Rymdes du själv på cykeln?

Ska nog shopa lite på tisdag.
Själv har jag fått öroninflammation igen :(

// Många kramar Anna

http://annalundberg.org

budda

6 februari 2011 14:37

Krya på dig från Öi Anna.

 
Isabelle med Guinness

Isabelle med Guinness

6 februari 2011 17:06

Skönt att det onda försvann under dagen. Finas fynd Indiska ska jag nog besöka på tisdag då jag ska till AF. Jag brukar göra en del fynd där. Efter det att vi fick Guinness har jag inte varit nere på stan själv mer än tre gånger.

http://www.guinness.bloggplatsen,se

budda

6 februari 2011 17:34

Då får du unna dig en tur på tisdag. Lycka till på (med) AF.

Tack för kommentarer Isabelle.

 
Ullis

Ullis

6 februari 2011 23:22

Hej! Det schampoot och balsamet har jag också. Jag köpte även en deo, en duschcreme och ett hårmousse i samma serie. :)

http://www.ulliso.se/blog

budda

7 februari 2011 18:27

Med andra ord, då doftar du ljuvligt nu? :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Ovido - Quiz & Flashcards