Budda

Direktlänk till inlägg 6 februari 2011

En världsstad, inte en svensk stad.

Av budda - 6 februari 2011 18:48

Jag har i dag promenerat i stan oh konstaterar att jag bor inte i en svensk stad längre utan i en väldsstad som växer snabbt och som har kommuniktion direkt ut i Europa.

Jag skulle hämta biobiljetterna till The king speech och fick en ide´ om att prova nya citytunneln. Jag och tonåringen åkte en hållplats. Så fint. Fräscht. Smidigt. Kul att ha provat. Vilka rulltrappor. Jag erkänner jag känner ett visst obehag i höga rulltrappor. Kanske beror det på en olycka som hände i Helsingör i rulltrappa när jag var barn? Jag har inte problem med höjder annars. Men jag beslöt mig för att utsätta mig för det och det gick bra.   Åka ner är värst för mig.

  

Kändes som om jag var i Stockholms tunnelbana.  

 

Efteråt dusch och sen lunch sov jag som en stock med risk för att inte kunna somna i tid i kväll men skönt var det och välbehövligt.

Nu blir det mys med ljus.     

  

 
 
Ingen bild

thile

7 februari 2011 14:39

Åhh nei, gillar ikke så høye rulletrapper!
Vi, du og jeg, har så snygge lyslykter :-)
GILLAR fargene, men det vet du!
Ha en fin mandag, tenker mye på deg.

Klem

budda

7 februari 2011 18:26

Jag tänker på dig. :)

 
sus

sus

7 februari 2011 20:40

Vilka underbara ljuslyktor :) Jag kikad ein här å lämnar avtryck efter mig ;)

http://dusisus.bloggplatsen.se

budda

7 februari 2011 21:31

Tack Sus.

 
Ullis

Ullis

7 februari 2011 23:01

Huuhh, hemsk rulltrappa. Jag har svårt för Sthlms tunnelbana av den anledningen.

Nu har jag iaf bloggat om genrepet. :)

http://www.ulliso.se/blog

budda

8 februari 2011 07:56

Vad kul! Måste jag läsa. :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Ovido - Quiz & Flashcards