Budda

Direktlänk till inlägg 28 mars 2011

Björnungar.

Av budda - 28 mars 2011 20:57

Det är med stor klump i magen jag läser att björnungarna (se tidigare inlägg) enl tidningen nätupplaga ´lämnas åt sitt öde´ och troligtvis får svälta ihjäl. Länsstyrelsen säger det är ett polisärende. Hur kan man sova gott när man fattat ett sådant beslut att låta dem vara?

När det finns en djurpark som står redo att ge ungarna en chans, ett liv,  lugn och ro. Nä, jag bryr mig inte om att ´naturen är grym´ och att ´det är deras öde´ eller ännu dummare ´det finns en mening´. .. Se mig i ögonen du på Länsstyrelsen!

Lev med detta du tjuvåkande 12-åring.      


Det skulle inte förvåna mig om ´kvällstidningen´ har döda björnungar på löpet.   



 
 
Ingen bild

thile

28 mars 2011 21:56

Jeg er så enig med deg. Verden og menneskene, blir mer og mer følelses kalde:/
Tenker på deg, ditt hjerte banker for dyr og mennesker du tycker om♥♥

budda

28 mars 2011 22:01

Djur är förebilder.

God natt Thile.

Tack.

 
En doft av lavendel

En doft av lavendel

28 mars 2011 22:30

Jag vet inte om det är jag som tolkat det skrivna på text tv fel men inte åkte väl 12-åringen på förbjuden mark? Visst han åkte off pist men det är inte förbjudet. Nu är det ett förbud att åka där 12-åringen och hans kompisar åkte men det var det inte vid händelsen. Eller har jag tolkat det hela fel? Mycket olyckligt är det gällande björnungarna och vi får hoppas att mamman tar sig tillbaka till idet men jag tror inte att detta kommer sluta lyckligt :(

http://www.endoftavlavendel.bloggplatsen.se

budda

28 mars 2011 22:39

Jag är förbaskad och ledsen för detta!
Jag skiter i Big brother, körslag,Fusk i Så ska det låta, Libyens bråk men detta och artikelserien om LSS...gah!*morrar*

Nu har jag fyra arbetsdagar framför mig innan jag skriver igen.

Tack!

 
Margita

Margita

28 mars 2011 22:32

Det bästa för björnungarna är att mamman kommer tillbaka. Jag tror det är därför de väntar, men de kan inte vänta så mycket längre.

http://sengas.bloggplatsen.se

budda

28 mars 2011 22:40

Jag tror ej mamman går tillbaka (men hoppas) men hur kall kan man vara och se på när de långsamt dör? :(

Tack å hej på några dagar Margita.

 
Nannis

Nannis

29 mars 2011 08:32

Jag håller med dig, och jag nästan kokar av ilska! Har skrivit inlägg i ÖP, men som vanligt tar de inte med det som kan vara till deras nackdel. Jävla tidning! Är journalistkåren idag totalt idioter allihopa!? Förlåt min ilska i din blogg, men du förstår för du är lika arg.

Låt naturen ha sin gång? Ja, men det var ju för fan ungarna som väckte upp henne och skrämde bort henne från ungarna! Då får väl människan fixa det hon ställt till också. Blir så arg! :(

KRAM på dig, fina Tina!

http://nannis.blogg.se

budda

29 mars 2011 20:25

Gillar ditt engagemang. :)

 
En doft av lavendel

En doft av lavendel

29 mars 2011 10:07

Jag förstår att du är arg och ledsen för det som hänt men 12-åringen och hans kompisar gjorde inget fel när de åkte skidor på just denna plats. Sedan blev det dock mycket olyckligt att han råkade hamna rätt i idet men jag är säker på att han är lika ledsen för hur det blev för björnungarna som vi alla blivit.

http://www.endoftavlavendel.bloggplatsen.se

 
Nannis

Nannis

29 mars 2011 17:37

... han kanske är ledsen, men han har uttalat sig att han kommer att fortsätta åka offpist ändå när han är frisk nog. Konstigt att det ens är lagligt, eller var då, i mina ögon.

http://nannis.blogg.se

budda

29 mars 2011 20:23

Hej Anna, tack.

 
Levidag

Levidag

29 mars 2011 20:04

Även om naturen är grym, så undrar jag varför vi människor medvetet skulle behöva vara det, när det dessutom finns en enkel lösning på problemet :(
Kram

http://www.levidag.bloggplatsen.se

budda

29 mars 2011 20:22

Håller med.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Ovido - Quiz & Flashcards