Budda

Direktlänk till inlägg 5 april 2011

Tisdag.

Av budda - 5 april 2011 22:00

Arbetade extra på tisdagsmorgonen och när jag kom hem igen tog jag en sväng på ett köpcentra. Unnade mig att köpa några gåvor att ge bort   och några till mig själv. Bland annant denna söta höna som skall få hänga och skänka glädje även när det inte är påsk.  

 

När minstingen kom hem från skolan åt vi goda jordgubbar och såg SUNE.   

 

Jag somnade på soffan. På COOP fann jag denna nyhet. Quornkorv. *lycka* Kul med fler vegetariska alternativ.

  

Snabbt svepte jag i hop en quorn stroganoff. Smakar fint!

 

God natt, sov gott.  


 
 
Felicia & marsvinsflickorna

Felicia & marsvinsflickorna

5 april 2011 22:36

Jag beundrar verkligen dig för att du verkar vara så stark (läste förra inlägget)!

Mmm, jordgubbar fick vi med Årstiderna förra veckan. Visserligen spanska, men obesprutade som både luktade och smakade underbart.

Jag är ju ingen Qourn-fantast, men det såg gott ut :-) Linsstroganoff är en av mina favoriträtter, även lasagne, risotto och paj. Har du någon favorit?

http://grisenfrideborg.bloggagratis.se

budda

6 april 2011 07:53

Hej Felicia!
Jag är eg ingen quornfantast jag heller längre men blir glad för alternativ.

Jag har recept på goda grytor. Återkommer.
:)

Tack.

 
Margita

Margita

6 april 2011 09:06

Åh h, vilken söt liten höna! :)
Ja, jag kommer att sakna "mina" hönor (och tuppen, som är stor och ståtlig nu!), så det kommer inte att vara alltför svårt att skiljas från denna underbara lägenhet när inte längre några höns finns kvar att lyssna och titta på :)

http://sengas.bloggplatsen.se

budda

6 april 2011 19:18

Verkar fint i Ytterby. :)Hette det så? ;)

 
Ullis

Ullis

6 april 2011 13:06

Gomiddag. :) Jag vill gärna ha LCHF-receptet. Ja, jag gillar mörk choklad, men inte för mörk. Runt 70% är lagom.

http://www.ulliso.se/blog

budda

6 april 2011 19:20

Du skall få receptet när jag har möjlighet. :)
Jag har inte själv testat men skall.

 
mette med flock

mette med flock

6 april 2011 13:36

Hej. hur är det med lilla Emma? Är hon opererad ännu? Tänker på er. kram

http://www.djurflocken.se

budda

6 april 2011 19:19

Tack!
Hej!
Emma är underbar. Hon opereras på onsdag.
Håll tummen för henne.

 
Levidag

Levidag

6 april 2011 20:19

Hej!
En finfin höna du hittade!Och stroganoffen såg smaskig ut.
Styrkekramar till dig i livets prövningar.Tänker på dig <3

http://www.levidag.bloggplatsen.se

budda

6 april 2011 20:52

Tack!
Hönan kommer från Cervera.
Stroganoffen var en positiv överraskning. :)

 
Ingen bild

viol

6 april 2011 20:25

Tack du fina för idag:) Du finns i mina tankar.

Kram

budda

6 april 2011 20:51

Åh! Du är alldelles för snäll.
Tack!

:D

 
Jasas

Jasas

6 april 2011 21:34

Åh, jag älskar hönor! Så enkel och fin! Men några halmstrån borde hon få och häcka på? Hehe! :)

Jag åt stroganoff idag, mums! Så krämigt och gott.

Halva veckan gått redan. Tänk på mig imorgon!

http://jasas.se

budda

6 april 2011 21:39

Vad händer i morgon Hanna?
Jag tänke rpå dig - varje dag. :)

 
Ingen bild

jasas

7 april 2011 09:08

Ska till doktor och höra mig för om vad som hönset och sker fram till mitt havandeskap.. tack tina!!!

budda

7 april 2011 18:30

Undrar hur det gick.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Ovido - Quiz & Flashcards