Budda

Alla inlägg under januari 2010

Av budda - 28 januari 2010 18:35

Vad kul att läsa era  ´tacksamhets-tankar´ till förra inlägget. Tack!  


I dag har vi haft solsken hela dagen, det såg så vackert ut. Jag fick en promenad halv sju  i morse och vid 17-tiden. Till och från bussen till arbetet.   Flera av mina f.d arbetskamrater träffade jag i dag när de kom förbi mitt nya arbete. Det var kul att både se dem och träffa dem.   I morgon är det fredag igen, jag vet inte vart veckan tar vägen! Tiden på arbetet går fort, jag tycker det är kul att lösa problem och lär mig nytt varje dag.   Jag tänker inte med oro på hur det skall bli när tjänstledigheten börjar gå mot sitt slut utan nu är det januari, jag gör mitt bästa och lär så mycket jag kan.


Jag har fått ´dille´ på vita skjortor/blusar/tunikor. Snyggt till jeans. Snyggt till en virkad väst. Snygg till ´finbyxor´, till ALLT.   Jag har köpt på H&M, från Bona parte och skall beställa ännu en från Bona parte. Vet inte om jag klär i vitt men det är en annan femma.  

Dags att ta middagsdisken och förbereda inför i morgon, frrrredag.  

Beställa från Bona parte och ge tjejerna grönsaker.


Har du helgplaner??

Av budda - 27 januari 2010 22:57

Känner ett "orosmoln på himlen" men jag vill alltid fokusera på det som är positivt och det jag är tacksam över.


Lön i dag!  


Att ha ett arbete att gå till!  


Att ha ett arbete man trivs så bra med (som jag gör just nu).  


Att för tillfället slippa sjukhusbesök och fler undersökningar/operationer.  

Allt här hemma. Från smått till stort. Planer och möjligheter.  


Valmöjligheter jag har.  


Vad är DU tacksam för just nu?



Av budda - 27 januari 2010 18:14

Hej!

I denna del avvårt avlånga land är vi inte vana vid snö. I dag fick vi snö med besked. Bussen fastnade i en driva på hemvägen. Man fick (nästan) förfrysningsskador i ansiktet efter att snön piskade vid motvind.

Men jag klagar inte, jag gick hem från bussen och det var tungt (=bra träning) och tog litet längre tid än vanligt.


Hade jag bara skippat den där semlan som nyss slank ner...och de tre cashewnötterna och tablettasken...  Nåja, på dagarna sköter jag mig minutiöst. Man gör så gott man kan, eller hur?   


I dag kom ett postpaket från H&M. Jag hade beställt en randig blus med pingvinärm och två par ´jobb-byxor´ i beige och i grått.

  


Detta lilla söta ´liv´kom från inneonline.se , till mobilen.  


  


Väldigt trött...uppe 05:00 i morse. Redan torsdag i morgon.

Önskar Dig en bra sådan.  

Av budda - 26 januari 2010 19:15

Nöjd med ännu en arbetsdag!  

Jag är bara så trött i kväll. Ätit god middag och borde nu lägga in alla räkningarna på internetbanken, det är ju löning i morgon.   Får se om jag orkar senare i kväll.


Var på ICA (se gårdagens inlägg) och utnyttjade det fina erbjudande jag fick om att som stamkund hämta gratisvaror. Jag är ff jätteglad för generositeten.

Fattas bara annat eller hur?  


Blir inte så mycket mer än detta i kväll.

God natt bloggvänner små.  



Av budda - 26 januari 2010 18:49

Mitt meditations/mindfulness utbud.  

  

Av budda - 25 januari 2010 19:36

Skojar!   Det var Boomtown rats som sjöng det.


Hoppas din vecka börjat bra?


Jag har shoppat i dag.  

  


Stora silverringar med hänge.

  


Halsband med glashjärta.  

  


God kvällsmat!

  


Titta vad jag fick av ´lokala ICA´, delas ut till deras stamkunder.  

  

Spaghetti, vetemjöl, margarin, ägg,köttbullar,juice,bacon och ost får man gratis! Är det inte fantastiskt?? Jättegeneröst.   


K r a m  om  någon  vill  ha  en.  

Av budda - 24 januari 2010 21:11

Blev en promenad på 40 minuter till bion. Filmen var (nog) bra. Saken är den att jag somnade.  Nej nej! Inte för att filmen var tråkig utan jag varså trött.   Såg i alla fall en god stund av filmen plus slutet. :) Salongen fullsatt.


På vägen dit hittade jag en retroaffär med underbara koppar, glas, ljusstakar från 70-talet. *vill ha* Kikade och drömde mig bort framför skyltfönstret till en antikaffär. Skall inte köpa ´nya´saker utan ska det vara får jag söka mig till det äldre. Har på senare år blivit intresserad av antika grejor.


Har från Bokus beställt några pocket varav en skall utspelas i min barndomsby. Skall bli kul att läsa dem. Appropå läsa så registrerade jag mig på en av högskolekurserna och tackade nej till den andra. Jag skall nog tacka nej till den jag registrerat mig på. Kan väl efter ett tufft år 2009, räcka med nytt arbete? Läsa, träna, fixa i byrålådor och garderober här hemma. Gott så va?   


Ha det så gott...  

Av budda - 23 januari 2010 22:42

Beyonce sjöng fantastiskt live!  

Kul att se Madonna.  

Justin Timberlake var som vanligt bra och sjöng fina Halelujah. Minns honom så väl från Skandinavium. Vilken show-artist!  

Justin-Timberlake.jpg Justin Timberlake image by gamasutra

Nu är det Rihanna på scen. Hon ser (förlåt mig) hemsk ut   , känner inte igen henne. Väljer en bild där hon är vacker, så som jag minns henne.  


Nattinatt!

I dag har jag bloggat för veckor framåt?   


I morgon är det bio igen!

K r a m.





Ovido - Quiz & Flashcards