Budda

Alla inlägg den 11 februari 2010

Av budda - 11 februari 2010 23:01

Det slår inte fel. Torsdag. Sen kväll. Jag är vaken.  Jag får energi och nu under senare delen av kvällen  har jag skalat en massa rotfrukter tills i morgon, diskat, fixat med marisarna m.m SKönt.


I höstas skulle jag sett snygga, sexiga, coola, välsjungande P I N K i Globen.  Hon lär vara en underbar live artist.  Jag hade under våren 09 köpt biljett men min njuroperation i oktober satte P för den, så jag sålde blijetten på Blocket.

I sommar kommer hon till Ullevi. I morgon släpps biljetterna.

Förstår ni vart jag vill komma..?   


Försökte få biljett till Big Comedy som är Sveriges stand-up elit som åker på turne´. Såg dem i fjol. Fick plats på rad 29 dvs näst längst bak. Tyvärr...det blir för "bra".  Förra året skrattade jag konstant i två timmar under uppträdandena. Älskar stand-up.


Denna nya Ballerina sort är riktigt, riktigt god. Sitter här med 3 kex och ett glas minimjölk. Aja baja.  



Borde tänka på refrängen. Klockan ringer 05.00

Tack f din tid.

Av budda - 11 februari 2010 20:22

Aftonbladet hade i en söndagsbilaga en annons om filmen och om förhandsvisning. Visade man upp tidningsannonsen fick man 2 biljetter.

Gällde några större städer i landet, en viss kväll, en viss tid.

Av budda - 11 februari 2010 19:14

I dag har jag fått träffa ett hjärtebarn på arbetet. Kollegan hade honom med. Min lycka var gjord.  Får jag presentera Bamse?  

  

Efter arbetet var jag på HM och köpte en blus, har fått dille på vita blusar!

  

Följande detaljer på linneblusen:

  


Jag erkänneratt jag slarvat med min meditationsträning men skall skärpa mig. Denna lilla bok är ny för dagen.

  


Sedan jag slutade mitt jobb (och det gjorde jag av olika anledningar, hinken var full jag behövde tömma och fylla på med nytt kanske man kan omskriva en av förklaringarna med?  ) har jag lovat mig själv att om en ´särskild´ person är med på bussen skall jag inte som så många gånger förut (efter arbetstid) ha ofrivilligt sällskap med personen, i synnerhet inte då jag inte arbetar kvar i verksamheten. I dag kom h*n upp på bussen och hjärtat baknade extra. Jag vill ju inte vara otrevlig. Senast i tisdags satt jag och underhöll en f.d klient blev jag underhållen av en f.d klient. Jag tänkte i dag, nä! Jag vill inte med "henom". Jag hade hörlurar på och lyssnade på musik.

Plötsligt drar någon i min arm. Jag hälsade, tog av ena hösnäckan och log.

Tog på hörsnäckan, vände bort huvudet och tittade ut genom fönstret.

Jag kanske låter "hård" men vet ni, jag har sedan jag slutat med glädje pratat med alla andra jag träffat från arbetet. Men jag måste också "ta mig själv på allvar" och jag är stolt jag inte gick emot mig själv igen.

Personen klev av på samma hållplats (jag gick av bussen först) och stegade på för att hinna till rödljuset. Jag började gå men det blev rött mitt i gatan.

Personen ställer sig vid sidan om mig (typiskt) och skall också gå dit jag skall. Demonstrativt surar h*n (känner igen det efter nära 4 år) men jag ler mot världen och tycker mest synd om personen.


Mitt liv, min fritid, jag har bytt arbetsplats. Jag har ingen skyldighet att under hela bussresan sitta och vara trevlig, lyssna, anpassa mig, stå ut som jag gjort på fritid så många bussresor hem från arbetet förut. Bra gjort. Jag tog mig själv på allvar.  


Orkar inte med gnäll och negativitet även om jag inte är världens ´gladaste´själv. Jag är positiv men realistisk brukar jag tänka.   


I morgon är det fredag igen. Let´s dance. Veckan har swischat förbi.

Ha en fin kväll.  


Ovido - Quiz & Flashcards