Budda

Alla inlägg den 23 februari 2010

Av budda - 23 februari 2010 21:19

Mindfulness steg för steg skiven av Johan Bergstad som även står för de flesta vackra fotona i boken är en ny bok som getts ut och som jag köpt.

Min samling växer och som instruktör har jag läst en hel del böcker, denna lilla är så ´lagom´ och så vacker! Mycket tilltalande.  

  

Mindfulness som jag älskar och vill lära mer om.

  

Fina bilder, visdomsord, övningsexempel och även en cd med övningar.

  

Denna verkar vara en fin introduktion till ämnet. vackra bilder och färger, den andas ett lugn. Jag har nästan läst hela redan.  

  

Tips...  



Av budda - 23 februari 2010 16:06

De kom med posten i dag. Gratis. Designade av Marianne Westman för Rörstrand. Premie från en tidning jag fick årsprenumeration på i julklapp. *kär*  

  


Jag blev mkt nöjd med Wella-toningen men färgen ser inte lika mörk ut här som i verkligheten.Men ändå.  

  

Håret blir så mjukt, lent, fylligt, doftar gott. Önskar det var så varje dag.  

Tack Walla Viva!  



Var över gatan hos tandvården nyss på en kontroll med minstingen.  

Vad som slagit mig länge och som tidigare ofta retat mig men som jag blivit har tvingats bli bättre på att hantera är människor inom ´vården´. Personal som inte visar kunden respekt. För att göra det enkelt för mig kan jag kalla det så.


I dag låg lilltjejen åter i tandläkarstolenoch skulle få kollat tandställningen.

Ny sköterska. Såg ut som en förmänskligad Mandula (dvs Apus fru i serien Simpsons). Hon tog ingen notis om oss. Hälsade inte. Ok tänkte jag, sade inget.

Jag både blir och inte blir förvånad.


Strax kommer en tandläkare in och skall fråga vår tandis efter nedskrivna råd vid tandutdragning. Två gånger rusade denna äldre, lilla tandis in där (dörren stod så klart på vid gavel som alltid). Då började jag bli ganska...irriterad. Kände pulsen slå fortare.Ytterligare en tandläkare kom in (men han nickade till och sa ´hej´). När vi skulle gå sade jag till vår tandläkare att hade jag varit kund och legat där hade jag reagerat.


För vem är man där? Hur känner jag om främmande personer som avbryter arbetet kommer in flera gånger och man i liggande, utlämnande ställning inte ser vem det är eller vad de gör.Detta är då hos tandläkaren...föreställ er andra sorters undersökningar...finns värre...   


Jag tycker det är j-t dåligt och som ganska nyligen vid 2 tillfällen i fjol inlagd på sjukhus och innan det massor med undersökningar och provtagningar har jag tyvärr negativa erfarenheter (positiva också men tyvärr mest negativa). Jag väljer dock att se dem som att jag lär mig något (!) eller kan lära någon eller träna att stå ut för samhället ser ut så.   Jag försöker numera acceptera och visar människan nu mer förståelse (än vad som eg passar min smak och mitt tycke)  . Jag har själv så stor erfarenhet av att möta människor och även om man inte minns eller ens bryr sig om vad människan heter så ger det (mig) trygghet och visar på respekt för den enskilde.


I dag kändes det läge att säga vänligt att ´hade jag varit kund hade jag inte uppskattat att...´ men jag har även andra lugna   strategier att ta till.

  


Jag brukar skriva här att ju mer jag lär känna människor ju mer vill jag ha en hund, men jag var ett tag inne på att ändra till jag tycker om människor men föredrar djur men jag vet inte.   


Vänlighet kostar inget.  


Detta ´ämne´ kan jag utveckla och ventilera i evighet. Amen.  


Alla är vi olika. Tack till alla fina bloggvänner som ger hopp. 





Av budda - 23 februari 2010 11:18

Tjejerna fick storstädat, tog det i väldigt lugn takt. Tungandat och hostigt. Känns bättre nu efter städ av burar och vädring. Allergi?

  


Hårtoning (Wellas Viva skumtoning som är mkt bra  ) och en chokladmask piggar nog upp.  

  


Medan jag städade burar hade jag nya filmen på (se gårdagens inlägg).

Den var bra.


Annars lugnt här...tycker jag.

Hoppas din tisdag är bra.  

Ovido - Quiz & Flashcards