Budda

Alla inlägg den 21 februari 2010

Av budda - 21 februari 2010 23:19

Jag tror inte det ÄR förkylning. Nja, alltså inte  e n b a r t  en kraftig förkylning med påverkan för halsen utan... allergi. Så fort jag håller (speciellt) Hanna så kliar det jättemycket där min hud varit i kontakt med hennes päls. Det går över, ingen fara.


Men som jag nyst (6-7-8-9 ggr i följd  flera ggr per dag, hemma och det är kraftiga nysningar, ni kvinnor vet vad jag menar?  ) och jag fick sådan klåda när jag skulle natta tjejerna i kväll och ge dem hö. Klia klia. På armen. På halsen. I ögonen (tänkte nästan riva ut eländet - så mycket kliade det). Tog en Clarityn och ögondroppar. Hjälpte. Jag är ju pollen-gräs och gråbo allergiker på våren. Varför yttrar det sig nu då, denna helg mer än annars? Jo kanske för att jag redan pga vinterkräksjuka och förkylning (?) redan har nedsatt immunförsvar. Känner mig tungandad nu.


Snälla ge mig era vilda teorier nu och håll tumme för att jag är som vanligt snart.


Älskade djur...    

Av budda - 21 februari 2010 19:39

Det bidde ingen ugnsomelett i dag. Kanske i morgon? Har nyss fått i mig en potatis, quornschnitzel och några halvmånar morot. Mums. Lyssnat på Johan Theorin (2 cd) och det är ff bra.  Slumrade till framför tv´n och vaknade upp ännu sämre än tidigare i näsa och hals. Jag som trodde jag nått en förbättring.  Men så var icke fallet.



Hoppas få se den snart. Jag har inte gjort många knop i dag men det är skönt att vila när man mår så kass.



Mäker att bloggplatsen har gjort en del förändringar (har ni märkt?) som jag inte gillar. Man får ingen info heller. Det är kanske det jag inte gillar?  



Jag har (som ni märker) inte mycket att tillägga just nu.   Återkommer när jag har något av intresse att berätta. Tack f din tid.  

Av budda - 21 februari 2010 08:02

Genomsvettig. Vaknat då och då. Sovit på soffan.Känns som en liten breakthrough. Ögonen kliar nämligen inte . Näsan är inte så sårig.   

Men himla förkyld (år sedan jag var så här). Förstår inte hur kollegor kan 8att folk gör så fortfarande?) nyser i handen och sprider smitta t ex via tangentborden vi använder. På mitt förra arbete nös alla sig i armvecket, i alla fall kollegorna. Vi hade dessutom handsprit.  


I dag skall jag göra en ugnsomelett med svampstuvning. Den bör räcka till flera gånger. Jag har tidigare i veckan, innan jag blev sjuk,  köpt ingredienserna så jag får göra gång på dem senare i dag.

Vattna blommorna och städa toaletterna står också på "vill-göra-listan" i dag.

Jag kan göra det i egen takt med vila emellan.


Vad skall du göra i dag söndag?

 

Såg trailer på nya avsnitt av Grey´s anatomy och Desperate housewifes.

Såg bilder på en sminkad Suri (snart 4 år) och som gått med klackaskor och dyra märkeskläder sedan hon kunde gå, lilla gumman. Orkar inte riktigt i bland. Även om jag skriver om  mina luktegott, krämer och senast sommarskor   och annat så är jag inte ytlig. Jag tycker bara livet är så fullt av allvar ändå.Familj, arbete, snöoväder, sjuka föräldrar, ny tumör i bröstet, annat jag inte tar upp här. Tänk alla som suttit fast på tåg i natt och inte kommit fram/hem.Bara en sådan sak. Stackars...


Kram!




Ovido - Quiz & Flashcards