Budda

Direktlänk till inlägg 21 februari 2010

Orolig natt på soffan.

Av budda - 21 februari 2010 08:02

Genomsvettig. Vaknat då och då. Sovit på soffan.Känns som en liten breakthrough. Ögonen kliar nämligen inte . Näsan är inte så sårig.   

Men himla förkyld (år sedan jag var så här). Förstår inte hur kollegor kan 8att folk gör så fortfarande?) nyser i handen och sprider smitta t ex via tangentborden vi använder. På mitt förra arbete nös alla sig i armvecket, i alla fall kollegorna. Vi hade dessutom handsprit.  


I dag skall jag göra en ugnsomelett med svampstuvning. Den bör räcka till flera gånger. Jag har tidigare i veckan, innan jag blev sjuk,  köpt ingredienserna så jag får göra gång på dem senare i dag.

Vattna blommorna och städa toaletterna står också på "vill-göra-listan" i dag.

Jag kan göra det i egen takt med vila emellan.


Vad skall du göra i dag söndag?

 

Såg trailer på nya avsnitt av Grey´s anatomy och Desperate housewifes.

Såg bilder på en sminkad Suri (snart 4 år) och som gått med klackaskor och dyra märkeskläder sedan hon kunde gå, lilla gumman. Orkar inte riktigt i bland. Även om jag skriver om  mina luktegott, krämer och senast sommarskor   och annat så är jag inte ytlig. Jag tycker bara livet är så fullt av allvar ändå.Familj, arbete, snöoväder, sjuka föräldrar, ny tumör i bröstet, annat jag inte tar upp här. Tänk alla som suttit fast på tåg i natt och inte kommit fram/hem.Bara en sådan sak. Stackars...


Kram!




 
 
Ingen bild

Katrinelund

21 februari 2010 11:52

Skönt att det verkar som om vinterkräksjukan har ebbat ut, men trist att förkylningsviruset har tagit över. Förhoppningsvis går det på rätt håll. Fast du måste väl stanna hemma i morgon?
OBS! Det är varning för snöoväder i morgon, hela morgonen, så ge dig inte ut om du inte mår klart bättre.

Instämmer - det är förvånande hur oförståndigt många agerar vid nysningar, hostaattacker. Det sägs att antalet fall på dagis minskar när handhygienen bland barnen förbättras. Varför kan inte vuxna vara lika duktiga, utan gör offentliga platser till smittohärdar?

 
Truddelutt

Truddelutt

21 februari 2010 18:22

Nä jag har ju ingen sommarbild av innergården. Lovar att ta en sådan bild när (läs: OM) det blir sommar.

Ja varför nyser folk i händerna?? Så dumt!

Du får fortsätta att krya på dig!!!
*skickar friska baciller*

Kram

http://truddelutt.bloggagratis.se

 
Jasas

Jasas

21 februari 2010 22:32

Stor kram till dig.. det högg till i hjärtat när jag läste ordet tumör.

http://jasas.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Ovido - Quiz & Flashcards