Budda

Alla inlägg den 6 februari 2010

Av budda - 6 februari 2010 21:10

Låt nummer 1, Ola Unstoppable. Den kommer jag nog att ha när jag powerwalkar.  Gillar Ola.


Låt nummer 2, Jenny A place to stay. *gäsp*


Låt nummer 3, Linda You´re making mer hot hot hot. Blir nog en hit.


Låt nummer 4. Pain of salvation, Road salt. Underbart. Fastnade direkt.  

Men varför sådana kläder i tv..?  


Låt nummer 5. Anders Ekborg, The saviour. Det jag minns från det lilla jag hörde lät bra.


Låt nummer 6. Jessica Andersson, I did it for love.Jag gillar Jessica och hon var så vacker men det va inte hennes bästa låt.


Låt nummer 7. Frispråkarn, Singel. Snääälllaaa...


Låt nummer 8. Salem Al Fakir. Keep on walking.Den gillade jag och han såg så snääälll ut vid pianot.  


Härligt och programledarna får godkänt!  


Du då?



Av budda - 6 februari 2010 19:59

I stället för kyrkan är platsen en konsert (eller i fåtöljen   ).

Jag har inte riktigt haft tid att lyssna in Westlifes senaste cd Where we are.

Inte förrän i kväll. Jag tog mig tid. Satt med mitt signerade ex.   Några av spåren har jag hört flera gånger.What about now är fin, Leaving ännu bättre (och det är där den religiösa upplevelsen kommer in).


Jag har följt Mark, Kian, Nicky och Shane (och från början för drygt 10 år sedan också Brian) i över 10 år och har alla deras album. Jag känner mig trygg med rösterna och känner igen alla nyanser. I kväll när jag lyssnade på cd´n hörde jag Talk me down i vilken Mark ´it took me 5 hours to hit the highnote at the end´ Feehily sjunger med en mjukare röst. Riktigt bra!  


Avslutningsspåret I´ll see you again kan bli en favorit. Tänk att de ´gjort det´

igen!


Mark


Shane


Kian


Nicky


Deras texter, låtar, känslor och röster har hjälpt mig i en av mina svåraste stunder och under konserterna med dem har jag tankat energi och styrka.


Love you guys!  


(Det finns en soloartist som jag följt, vars röst och känslighet i den jag älskat från första början och som vi kommer att få se i en annan melodifestival-delfinal om ett tag...).     


Av budda - 6 februari 2010 18:14

Hiss:


Barmark mellan snövallarna

Det kommer en vår

Bio på tisdag

Djur, barn och musik (alltid)   

Mitt beslut jag fattat i dag (att kasta delar av mitt godisförråd i sopnedkastet)

Nya svenska tv-serien på fredagar tv 4 ´Solsidan´

Promenad

Gamla tv-serier (Törnfåglarna, Tillbaka till Eden, Skönheten och odjuret, Tracys hämnd...)  


Diss:


Människor (i n t e   a l l a   )

Sockersug

Cancer och lika hemska sjukdomar som drabbar barn

Sjukdomar som drabbar mammor och pappor så att barn mister föräldrar

Sjukdomaroch olyckor öht  



Vad hissar och dissar du i dag? 

 




Av budda - 6 februari 2010 17:36

Somnade på soffan i går kväll. Den är så skön.  Vaknade strax före 8 i sängen. Påfyllning av matförråden, pyssel i ett av köksskåpen, 55 minuters promenad, matförberedelser. Nu är jag trött.  

   


I kväll skall det bli veg bitar, sås, sallad, bröd, tomat, rå lök och ättiksgurka.

En favorit i detta hem. Efter maten en tupplur på massagedynan i fåtöljen.


Jag har haft det mysigt med tjejerna i dag, en efter en. Låg på golvet i lilla sovrummet och tjejerna var på en jättemjuk mikrofleecefilt. Den är så skön. De fick sallad att mumsa på.


Här är det Kitty...  


...  och Hanna.

  


Hej så länge!  

Ovido - Quiz & Flashcards