Budda

Alla inlägg den 7 september 2010

Av budda - 7 september 2010 21:11

Så kul för Zlatan att på hemmaplan några minuter in i matchen få göra mål på ´himmaplan´.   Visst första matchen på ´himmaplan´ på 9 år.

I dag har jag träffat en kollegas dotter Ebba, 3 veckor och i morse när en man stannade sin bil och vevade ner rutan för att fråga efter HM´s varuintag   kikade en hund-flicka fram i framsätet sidan om föraren. Jag lutade mig fram och vi pussades, älskade hjärtebarn.    Så var den dagen räddad!

Städningen och undanplockandet inför fredagens fönsterbyte har pågått under kvällen.

Jag svek matchen och kikade i alla fall sista minutrarna på en ny serie på favoritkanalen TV4 fakta. Serien skall handla om fängelsefruar. Efteråt kom en dokumentär om ´en mördare i familjen´ och jag blir mörkrädd när jag hör hur en pakistansk man mördat sin fru och fyra tonårsdöttrar. Makes me sick. Han ville styra frun och att döttrarna vid 16 års ålder skulle giftas bort. Jag kan varken förstå eller försvara sådant beteende.

Jag har börjat nedräkningen till läkarbesöket och undersökningen av bröstkirurg och plastikkirurg. Den stund då jag förhoppningsvis skall få tiden för operationen.

Bästa betyget för dagen var minstingens omdöme "jag vill inte gå och lägga mig, du är så bra att prata med, man kan säga nästan allt till dig."   Bara nästan?

Den uteblivna arbetsron och respekten för lärarna på hennes skola får mig riktigt orolig.  

Emma, det ena marsvinet, har på kort tid ändrat färg. Ingen annan av de 5 har någonsin gjort så. Någon med erfarenhet? Hon är på sitt tredje år och plötsligt är hon så vackert mörkare brun som en chokladpuddning. Mmmm...chokladpudding.  

Som du märker har jag ´inget särskilt´ att berätta i dag, Men ändå.

God natt.  

  





Ovido - Quiz & Flashcards