Budda

Alla inlägg den 21 september 2010

Av budda - 21 september 2010 21:34

Jag skämmer bort Emma litet extra (men givetvis får de andra också ta del   ).

 

Varje kväll   somnar jag till skenet av levande ljus. Det är rofyllt och ger vackert ljus.   Det är lugnande och då menar jag som i rogivande.

I kväll är det doftljus från Partylite (hempartyn med ljus och ljustillbehör).

  

Imorgon är en speciell dag och jag har fått välja hårprodukter från eleven.se för 1 000 kronor. Det lever jag länge på. Passade på att själv beställa Maria Nila hårmasker (inpackningstoning) i färgerna red berries, tobacco och chocolate från lyko.se.   


Till helgen är det bio med minstingen, hennes kompis och kompisens mamma. På fredag har svenska filmen Tusen gånger starkare premiär. Tror den är bra för döttrarna. Fastnade för den när den visades som reklamfilm.


I morgon är det en speciell dag, som sagt (nä, jag fyller inte år) och dagen till ära skall vi äta ´kinamat´ , det har vi bara gjort en gång tidigare i hop tror jag.   


Tack för att DU finns och läser.

Av budda - 21 september 2010 18:42

30 minuters promenad. Svårt att hålla tankarna från Emma. Kör en Marbocylkur och ser. Hon är pigg, nyfiken, äter... jättesvårt. Lilla älskade Emma.

  

Tack för snälla kommentarer om knut. Sätter man upp knuten i vått hår och stramar åt håret, så på eftermiddagen när man tar ner håret kan ett annars rakt hår få filmstjärnelockar.   

  

Det blev härliga ´lukte-gott´ och hårspännen på ICA.

 

Nej, jag har inte mjäll, men det är ett bra schampo i billigare-pris-klassen.   

  

Inte ett knäpp från sjuhuset än. Illa skött!   Men jag håller ut.

Vill inte tänka på det (vad som sagts, vad som lovats men inte hållits, med mera).Nog om det nu.


Anne, TZAY !  

"Tzay är det självklara valet för vegetarianer men även för alla gourmeter. Det påminner om kyckling i konsistensen och den goda grundsmaken gör Tzay till en utmärkt råvara. Huvudingrediensen kommer från sojabönan och tillverkas efter en unik metod framtagen av munkar i Asien. Den är renlärigt vegetarisk och innehåller varken ägg eller mjölk och är fri från alkohol, vitlök och konserveringsmedel. Vill man servera Tzay kall, passar en fräsch sallad utmärkt. Tzay passar bra som wokbitar, på grillen penslad med BBQ-sås eller stekt med en frisk jalapeñosås, prova med färska kryddor t ex ingefära och koriander."
Första gångne jag åt TZAY var på en fin restaurang på Österlen där skådespelaren Claes Malmbergs trevliga fru Fatima serverade en vacker och underbar måltid bestående av just TZAY, ris och en god sås.
Jag var så imponerad så jag mailade när jag kom hem.   Underbart att få något annat än ett salladsblad typ.
Jag fick veta vilken återförsäljare de köpte TZAY av och jag tog kontakt med den återförsäljaren och sedan de affärer som i stan säljer TZAY. Det är inte det godaste jag vet men lätt att göra och ett härligt alternativ.  
God kväll!
 
Ovido - Quiz & Flashcards