Budda

Alla inlägg den 3 september 2010

Av budda - 3 september 2010 18:46

I dag när jag kom hem från arbetet hade det hänt något!Jag som l ä n g t  a t   i månader. Fönsterbytarställningen är på plats! Måste förevigas. På fredag byts fönsterna i 4 rum, sen är det kök och balkong kvar.  Glädje för mig!  

  

En sak som skrämmer många inklusive mig är något jag skall citera ur dagens upplaga av Metro. Detta utan att kritisera Moderaterna, höja socialdemokraterna till skyarna eller diskutera politik.

Men, så här uttalar sig stadsministern och jag reagerar och citerar:

"Nu har vi 100 000 färre långtidssjukskrivna och 100 000 färre förtidspensionerade."

Fredrik, jag är inte imponerad. Visst behövs det stramas upp men var finns de personerna i dag? Hur får de försörjning? Hur blir de behandlade? Hur mår de? Vem som helst kan bli sjuk, långtidssjuk och må psykisikt dåligt pga sin situation.


I dag har älskade Alva namnsdag.  Jag älskar dig.

  

"Filmkysch"




Trevlig helg!

Ovido - Quiz & Flashcards