Budda

Alla inlägg den 24 september 2010

Av budda - 24 september 2010 22:20

Det är i dag 3 månader sen min mor dog. Jag är djupt ledsen. Livet fungerar trots allt. Jag har fortfarande svårt att förstå när jag sett fotografierna på henne. Jag undviker att göra det för jag gråter så. Jag saknar henne så. Jag har så mycket att berätta för henne. Det har hänt så mycket i mitt liv.

Jag har begärt att få mors journalkopior. Att förstå. Ett sätt att veta vad hon gick igenom eftersom hon inte berättade så mycket.


I går dog Sara. Min lilla älskade unge. Jag känner när jag vill, fortfarande hur mjuk din päls var. Jag har aldrig känt så mjuk päls. Min lilla baby. Jag är så ledsen. Du gjorde aldrig något ont. Du "sa" aldrig något.

Hanna saknar dig nog också. Ni kom bra överens.

Sara, du är som en förebild. Precis som andra djur är för mig.


Shit happens, som Marlon Brando sa i The score.


Jag älskar er båda.

Av budda - 24 september 2010 21:01

Till Micke och Majsan. Tänkte på er när jag i affären såg den fina vitkålen för 2,90 kr/kilot.   Kåldolmar är min specialité.

 

Trevlig helg. 

Av budda - 24 september 2010 19:19

Somnade på soffan i går. Det sista jag tänkte på innan jag föll i sömn och det första jag tänkte på när jag vaknade var Sara. Ögonen var så svullna av gråt och huvudet dunkade (ända tills nu). Men jag arbetade några timmar och det gick bra.

Tog mod till mig och ringde det nya nummer jag fick till sjukavdelningen jag skall vara inlagd på men de hade inte en aning om det. Fy fabian så dåligt skött detta är. Inte nog med min vit-rocks-rädsla. Denna ovisshet är för mig förfärlig. Living nightmare.


Middagen i kväll kom från tips från en kollega. Mycket gott.

    

Jag varvade rå lök, färska, hackade champinjoner, rå potatis, färs (i mitt fall Hälsans kök vegofärs) och salt, grillkrydda, vitpeppar. Vispgrädde och på toppen västerbottenost. Riktigt gott och mycket enkelt.


Denna box till håret var det jag valde från eleven häromdagen. Underbar.

  


 Tack Viol för pratstund.  


Grattis Pia på födelsedagen (och bröllopsdagen)  i morgon!  


Trevlig helg.

Ovido - Quiz & Flashcards