Budda

Direktlänk till inlägg 24 september 2010

Annorlunda känslor en fredag.

Av budda - 24 september 2010 19:19

Somnade på soffan i går. Det sista jag tänkte på innan jag föll i sömn och det första jag tänkte på när jag vaknade var Sara. Ögonen var så svullna av gråt och huvudet dunkade (ända tills nu). Men jag arbetade några timmar och det gick bra.

Tog mod till mig och ringde det nya nummer jag fick till sjukavdelningen jag skall vara inlagd på men de hade inte en aning om det. Fy fabian så dåligt skött detta är. Inte nog med min vit-rocks-rädsla. Denna ovisshet är för mig förfärlig. Living nightmare.


Middagen i kväll kom från tips från en kollega. Mycket gott.

    

Jag varvade rå lök, färska, hackade champinjoner, rå potatis, färs (i mitt fall Hälsans kök vegofärs) och salt, grillkrydda, vitpeppar. Vispgrädde och på toppen västerbottenost. Riktigt gott och mycket enkelt.


Denna box till håret var det jag valde från eleven häromdagen. Underbar.

  


 Tack Viol för pratstund.  


Grattis Pia på födelsedagen (och bröllopsdagen)  i morgon!  


Trevlig helg.

 
 
Margita

Margita

24 september 2010 19:43

Inte bra att du känner dig dåligt bemött på sjukhuset. I Borås jobbar de på ett speciellt sätt alltifrån mammografin till eftervården av operationer (bröstkirurgi) och det märktes för jag tror jag aldrig jag blivit så väl bemött som när jag fick min diagnos och under och efter operation! Tänk om alla kunde jobba på det sättet!!

http://sengas.bloggplatsen.se

budda

24 september 2010 20:10

Detta är inte Borås, jag vill inte jämföra (s).Detta är min situation.

Känsligt.

 
Ingen bild

thile

24 september 2010 20:35

Så god mat, duktig du :-)
Så mye herlig godlukt du tryller frem!
Klemmer om deg fra meg, jeg tenker på deg, nu og nu.

budda

24 september 2010 20:43

Det betyder mycket. Tack snälla!! :)

 
Ingen bild

pp

24 september 2010 20:40

Tack för grattis & bröllopsdags hälsning.
Potatisrätten skall jag prova. Ha en bra helg
Kram
( Fy for Mas )

budda

24 september 2010 20:42

Tack för inlägget. Tänker på dig.

 
Majsan

Majsan

24 september 2010 21:44

Så trist med den erfarenhet Du får av vården :( När det gäller bröstcancer här i stan, är det "röda mattan" från mammografi, till om-mammografi med prover, till läkarbesök till operation och därefter eftervård. Bröstsköterskan ringde också ett par dagar efter läkarbesök för att höra hur jag mådde... Hoppas allt blir bra till slut.

Maten ser mycket god ut.

http://www.chattens.se

budda

24 september 2010 21:49

Ja, mycket trist.

har tjuvsmakat en kåldolme=god.:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Ovido - Quiz & Flashcards