Budda

Direktlänk till inlägg 14 februari 2010

Drömma sig bort en smula.

Av budda - 14 februari 2010 20:12

Mp3´n har över 1 000 låtar och det är allt från Susan Boyle, Hammerfall, ABBA, Darin, Westlife, Status Quo, Björn Skifs, Spice girls med flera med flera.  I dag när jag röjde i köket kom plötsligt tonerna av Jan Skovgaard Petersen och det är så fantastiskt vackert. Jag kom på mig själv md att stå och le framför diskbänken med minnsbilder av lanskap jag fått se bilder på.

Från Nannis och Micke. *peka i länklistan* Orörda vidder, vita av snö, solstrålar, frusna vatten...så vackert och något jag aldrig sett i erkligheten, men jag längtar och jag tror jag hade älskat att få vara ´där´ några dagar (i den miljön). Det verkar som det är så tyst och rofyllt där. Vila, återhämtning, ro. Med rätt musik i lurarna hade jag nog inte kunnat sluta le om jag varit där och upplevt det vackra själv...det hade nog sett fånigt ut att gå och tok-le sådär.   


Fast storstaden har onekligen sina fördelar med närhet till det mesta. Men jag kan bli så trött på bilarna, oljuden, människorna som inte visar varandra hänsyn.


Öland är mitt smultronställe i hjärtat.


Sverige är fantastiskt, eller hur?  

Vilket är d i t t smultronställe?

 

 
 
Ingen bild

Arletta

14 februari 2010 22:11

Hemmablind som jag är får jag svara Gotland istället för Öland. Visby, närmare sagt. Var där förförra sommaren och jag älskar denna stad!

 
Margita

Margita

14 februari 2010 23:21

en av mina favoritställen är Otterön utanför Grebbestad i norra Bohuslän. Jag kommer att berätta mer om den ön i min blogg framöver. Kan förstå vad du menar med storstadens larm - själv har jag bott på landsbygden i norra Bohuslän och i småstäder och jag har trivts väldigt bra med det. Älskar att åka till stora städer men vill INTE bo där :-)

http://sengas.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Ovido - Quiz & Flashcards