Budda

Direktlänk till inlägg 14 februari 2010

Tre saker att se fram emot.

Av budda - 14 februari 2010 22:05

I vår åker komikerna Henrik Schyffert, Adde Malmberg, Felix Herngren, Fredrik Andersson, Marika Carlsson, Peter Wahlbeck och Robin Paulsson tillsammans ut på Sveriges bästa humorturné - Big Comedy! Jag får se dem i april!  


I maj reser jag till Stockhom och går på Oscarsteatern.  


I juli är det nytt försök med Takida och PINK på Ullevi.  

Man vet aldrig vad som händer (har jag fått erfara) men att ha något att se fram emot piggar upp.


Förra söndagen, den 7 februari, kändes det konstigt för en kort sekund, det var när jag skulle göra en rörelse.


Samma känsla upplevde jag den 19 maj i fjol. Ni som följde med vet att jag blev opererad den 10 augusti. Det som skulle bli ett 5 cm långt ärr blev ett 17 cm långt. Tumören hade storleken av en knytnäve sa dr efteråt, 250 gram.

  


Jag var inte särskilt orolig då.

Jag har alltså förra söndagen känt något i samma bröst. Räcker så...för nu.

Stor kram från mig.

Ps. Vad jag menar är, jag får se om jag kommer i väg på de bokade festligheterna.  Ds.

 
 
Margita

Margita

14 februari 2010 23:12

oj - du går väl till läkaren meddetsamma!?! *knasig fråga* ;-)
jag har inte följt dig från början men läst i presentationen att du blivit opererad för bröstcancer. Du har en här som vet något om det. Jag opererade bort en bit av bröstet i slutet av augusti förra året men jag hade sån enorm tur att det hela hade inte utvecklats till cancer än. Ändå blev jag strålad - "säkerhetsstrålad" :-)
Jag hoppas det inte är nåt, förstås!! Du har ju en viktig träff i Göteborg i juli :-)
Jag skickar förresten paketet imorgon. Har inte haft tillfälle tidigare. Hoppas du tycker om dem !
*Kram*

http://sengas.bloggplatsen.se

 
Majsan

Majsan

15 februari 2010 07:59

Tänk så många vi faktiskt är som har fått diagnos bröstcancer och att de flesta av oss faktiskt överlever. De flesta tog förgivet att jag skulle bryta ihop och att jag tog det jättehårt. Men det var främst kollegor och andra som inte känner mig så väl. Pga omständigheterna så var min cancer, som ändå var mycket aggressiv och farlig, så var det ändå en spottstyver.

12 maj blir det 2 år sedan beskedet från läkaren kom. 4 juni -08 blev jag opererad.. och inom 6 veckor fick jag första cellgifterna och sedan var det strålning. Tänk vad tiden går fort.. Det är som om det ändå inte har hänt, även om ärret över bröstet talar sitt tydliga språk.

Önskar Dig en underbar dag.
Kram

http://www.chattens.se

 
Nannisen

Nannisen

15 februari 2010 08:51

Du... direkt till läkaren nu Tina, eller hur? *orolig*

kram

http://nannis.blogg.se

 
kim

kim

15 februari 2010 11:20

Bra Jobbat!!! En så lång promenad gör ordentlig nytta. Stor (och lite avundsjuk;-)) kram. Kim

http://kimkarnfalk.blogg.se

 
Arletta

Arletta

15 februari 2010 22:30

Du, du kollar upp det där på en gång, va?
Hoppas att du inte får något nytt elände nu. *kramar om*

http://wallemini.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Ovido - Quiz & Flashcards