Budda

Direktlänk till inlägg 4 september 2010

Jag har en brevvän.

Av budda - 4 september 2010 00:50

  

Jag har förut berättat om honom i bloggen.

Han har aldrig sett en mobiltelefon. Han har inte internet.

Han har varit frihetsberövad i nästan 25 år på death row i ett välkänt amerikanskt fängelse. Han klagar aldrig. Han har en förmåga att stödja, skriva de uppmuntrande orden och ´finnas där´ . Vi kommer troligtvis aldrig att kunna träffas. Han får nästan aldrig besök . Vilken tur jag hade som kom i kontakt med Cliff för ett par år sedan.   Det är  knappt han pratar med någon. För att behålla rösten ´strong and clear´ så sjunger han. Han tränar sin kropp i lilla cellen som på vintern är iskall och på sommaren tokhet. Trots att han suttit fängslad sedan unga år är han så klok och försöker hänga med i nyhetsflödet. Love you Cliff.  


Ps. Grönt är skönt. Ds.

 
 
Ingen bild

jasas

4 september 2010 07:59

Godmorgon du fina!
Vad fint här är här inne! Kan du inte berätta om hur du och Cliff fick kontakt? Intressant och roligt!
Ha en fin dag! Kramar

 
Ingen bild

thile

4 september 2010 11:25

Så fint du har det her inne nu, vennen min:)
Så bra og ha en brev venn som han. Utrolig hvordan enkelte mennesker er så utrolig sterke. Har du sett han på bilde? Jeg er så heldig og kjenne et menneske som er utrolig sterk og positivt innstillt til livet, tross alt....
Du vet...Klem og ha en underbar lørdag :)

 
Nannis

Nannis

4 september 2010 20:26

Jag vill också veta hur ni fick kontakt =) *nyfiken*

kramar!

http://nannis.blogg.se

 
sussi

sussi

5 september 2010 17:40

Jag är lika nyfiken som övriga :) Alltid kul att veta hur människor möts.

http://fritidsforskare.wordpress.com

 
Annci

Annci

6 september 2010 10:23

Vad vårfint du har gjort såhär framåt hösten. Det behövs lite ljus då (säger jag som gjort min blogg mööööörk).

Vad kul med en brevvän. Jag vill åxå veta hur ni fann varandra. Kan du inte berätta?!

Önskar en bra dag!

http://www.hultstrom.nu

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Ovido - Quiz & Flashcards