Budda

Direktlänk till inlägg 12 september 2010

Söndag.

Av budda - 12 september 2010 18:25

Det bidde ingen promenad i dag (heller). Däremot har jag röstat.

  

In i det sista i kön var jag osäker på kommunfullmäktigevalet men jag lät det vara så som jag tänkt.   

Det blev en tur till IKEA där det införskaffades en säng, rull-hiss-gardiner (i stället för vanliga gardiner till de nya fönsterna) och massor med ljus!

  

  

  

  

Mys med minsting.

  

I bland (som i går till exempel) slog det mig hur priveligierat det är att få ha blivit mamma. Alla minnen. All glädje. All kärlek. Att vara mamma är som att ha sitt hjärta utanför kroppen. Att kunna göra allt för en annan människa. Att vara redo att ta all smärta för den personen. Samtidigt all oro. Vetskapen om att där det finns en början finns det ett slut. Att veta att det när som helst kan förändras. Att kunna ta tillvara och uppmärksamma här och nu. För vi vet inget mer. Man kan drömma men inte glömma nuet. Att ta tillvara vardagslyckorna och de små guldkornen.  Tiden går så fort.

  

Till middag blev det falska wallenbergare.

I morgon är det ny vecka med nya tag. Hoppas du får en bra start på din!    

 
 
sussi

sussi

12 september 2010 19:46

Vi skulle rösta i går..PANIK! Hade lagt fram röstkorten i Onsdag på bordet på min Almenacka..BORTA..Måste direkt i morgonbitti ringa och be om nya!

http://fritidsforskare.wordpress.com

budda

12 september 2010 20:25

020 825 825 eller din kommun. :)

 
Ingen bild

thile

12 september 2010 20:01

Lykke til med valget!!!
Så mye fint du har shoppad:-)
Gleder meg til å se rull-hiss gardinene..
Være mamma er det beste i livet. Ha barnebarn er enda mer kjærlighet man kan gi i mengder :-)
Mye kjærlighet i bildet av deg og minsten

budda

12 september 2010 20:24

Tack! :)

 
Margita

Margita

12 september 2010 22:18

Jättefin bild på dig och dottern! :)

http://sengas.bloggplatsen.se

budda

12 september 2010 22:22

Tack för det. Hon är underbar, den lilla. :)

 
Majsan

Majsan

12 september 2010 22:46

Det är alltid roligt med lite nytt. Fint blev det också, tycker jag.

Ang att ta semester vid enstaka sjukskrivningar, så kan vi inte ta semester utan att planera det 14 dagar före. Så blev det för 2 år sedan då vår arbetsplats kopplades ihop med bemanningen. En konstig regel, tycker vi. Ibland behöver man semester på kort varsel.

Hoppas Din helg varit härlig.

http://chattens.se/?p=3095

budda

12 september 2010 22:54

Tack, helgen har varit bra.

Sov gott.

 
Anna

Anna

13 september 2010 17:12

Gud så fina grejer!

Och din dotter är en kopia av dig! Så fina!

Jag har inte röstat än. Men vi ska göra det. Fast än vet jag inte vad det blir.

Låter som en härlig söndag!

// Kram

http://annalundberg.org

budda

13 september 2010 17:14

Tack! :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Ovido - Quiz & Flashcards