Budda

Direktlänk till inlägg 17 september 2010

Fredag eftermiddag.

Av budda - 17 september 2010 15:59

I dag slutade jag redan kl 12:30. Härligt. Blev en blåsig men solig promenad på knappt 30 minuter från bussen och hem.

  

En hög med post låg och väntade när jag kom hem.Bland räkningar låg detta.

  

En film om kärlek, fack-tidning och ett brev från Cliff på San Quentin. OCH VILKET BREV!  

  

Mitt i prick Cliff!

Jag är utbildad instruktör i mindfulness och älskar mindfulness.

Dock arbetar jag inte med det nu under min tjänstledighet och jag har slarvat med den egna meditationen i ett halvår men jag praktiserar det i vardagen. Om detta har jag och Cliff inte skrivit men så här skriver han i brevet jag får i dag: (jag hoppar in ett stycke i brevet).


" I know you have a lot on your mind, such as the recent funeral of your beloved mom, and the medical check ups to determine the origin of those two tumors. So it would be difficult, quite difficult to empty the mind and to focus on nothing. Absolutely nothing! They call it mindfulness. " Bäste Cliff, det är precis det jag försöker.   Rörd blev jag. Han skriver hur man kan göra och sen skriver han:


"Think you can do that for me? You´d better!"   


Det kunde inte ha blivit mer mitt i prick.

 

Har du helgplaner?


Som vanligt har jag hur många planer som helst, det är bara orken som sätter stopp. Trevlig helg. Tack för ord och tankar i kommentarer, sms, mms och mail. Underbart.  


Ps. Sett Last song igen. *gråta. Bra film. Ds.

 

 





  

 
 
Ingen bild

thile

17 september 2010 17:09

Åh, jeg vil også ha din vakre KNUT....så nydelig håret ditt er:-) Jeg sparer mitt hår nu.
Så herlig post, Sosionomen og et fantastisk brev fra Cliff:D Jeg er så imponert over hans håndskrift. så stilren,klar og vakker. Godt du har han som din venn.
Tanker fra meg til deg.

budda

17 september 2010 17:48

Men T A C K.:) Hur är ditt hår nu? Jag gillar (är intresserad av) hår, frisyrer, hårprodukter, hårvård.

Ja, han har en fantastisk handstil.

Tankar och tack från mig.

 
Margita

Margita

17 september 2010 17:39

Älskar din fina knut, Budda! Oj, verkligen en fullträff med Cliffs brev! Vilken vacker handstil han har.
Önskar dig en bra helg.

http://sengas.bloggplatsen.se

budda

17 september 2010 17:42

Tack och tack.

Tack detsamma.

 
Micke

Micke

17 september 2010 19:16

Mycket hår att trassla in sig där ;)

Jag har inte så mycket planer annat än att hockeysäsongen här hemma drar igång i morgon kväll kl 18:30.

http://kludd.se

budda

17 september 2010 19:20

Ja, man kan trassla in sig om man vill, det gör jag själv i bland. Med headset på jobbet t ex. :)

Här i stan har stadsbussarna svarta flaggor när det är match. Som i onsdags...

Önskar en fin helg.

 
Gröngöling

Gröngöling

17 september 2010 19:58

Message in a bottle är en bra film, jag gillar den och har sett den flera gånger.
Vilken vacker handstil Cliff har! Han verkar så rar.
Önskar dig en skön helg med lite av varje :)

http://grongoling.bloggplatsen.se

budda

17 september 2010 20:04

Tack. Cliff är (i breven) så osjälvisk, insiktsfull och omtänksam. Glad för hans stöd.

 
sussi

sussi

17 september 2010 21:33

Vad glansigt vackert hår du har! Och vilken underbar handstil Cliff har! Önskar dig en trevlig helg! Själv ska jag försöka hitta lösningarna i lösningfocuserat arbete i helgen sitter fast :(

http://fritidsforskare.wordpress.com

budda

17 september 2010 21:48

Tack Sussi! :)

Önskar en fin helg tillbaka.

Tack för kommentar.

Zzzz.

 
Anna

Anna

21 september 2010 15:07

Som jag skrev i förra kommentaren: Du får allt sätta ut bilder och steg för steg hur du gör hårknuten!

Kärleksbrev, är bara för bra!

Och inget går upp mot RIKTIGA brev!

// Kram

http://annalundberg.org

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Ovido - Quiz & Flashcards