Budda

Alla inlägg under november 2009

Av budda - 26 november 2009 22:29

D a g e n s   d i s s:


Eskil Erlandsson.


D a g e n s     h i s s:


Jens Holm


Av budda - 26 november 2009 21:35

 

Fin och annorlunda va? 

Av budda - 25 november 2009 23:23

4  H I S S!


* att vara smärtfri

* arbete

* semester att se fram emot

* Karin Alvhagen


(skulle nog kunna skiva inte enbart 4 utan fyrtiofyra hiss! Skrattande)


Tar några till!


* djuren

* musik

* datorn

* bloggvänner

* skönhetsprodukter

* värmeljus

* nytt soffbord från IKEA torsdag kväll

* ny soffmatta till nya soffbordet

* eleven.se

* min mobiltelefon

* bio på måndag

* mindfulness

* baresso.se

* Kicks

* macadamianötter med choklad

* wasabinötter

* Lidl cola light

* pyssla och sortera

* rumsbyte

* IDOL-Reza

* Clinomyn

* Tommyguns

* Julkosert den 16/12

* Skolfotografier

* Broderier

* böcker

* Cirkus Måns

* EMD´s julcd

* Kollegorna

* vänlighet av en främling

* komplimanger

* fika med en vän (tack Pia)

* Läkerol CUPA

* Mari Jungstedts böcker

* Viveka Stens böcker

* nyfikenhet, vilja och divkraft

* tacksamhet

* lyckade operationer

* örnsafari

* Tv4 Fakta

* nya adventsstjärnor i fönstren

* nya Bona partekatalogen

* nya dvd som väntar på att bli sedda

* en pratstund med och vänlighet utav en främling


Det var inte svårt!Kyss


4  D I S S !


* djur som far illa

* människor som far illa

* grannbarn som lever jäkel i trapphuset

* diabetes


Sov sött.

Av budda - 25 november 2009 20:35

Arbetsdagen gick fort. Handlat på COOP (får dröja tills nästa besök i den snuskiga affären) och hämtat paket från eleven.se. A  l l t i d trevligt med eleven.Lyssnat på ljudbok av Karin Alvtegen. Den är o e r h ö r t bra, jag vill knappt sluta lyssna. Hade den på medan jag städade åt tjejerna.


Här är E m m a.

  

  

  

Nu skall jag packa in en julklapp.


Tack Viol för fint sällskap. Måtte du bli kry snart. Hoppas massage, övningar , tiger balsam soft och kanske en kroppsscanning hjälper?


G o´ n a t t !

Av budda - 25 november 2009 00:05

Så här ser glaskulorna jag fick av Pia, ut.

  

Denna lilla ´varelse´inföskaffades i dag och pryder köksbordet. Jag gillar krukan som inte är så röd som på bilden utan mer vinröd,i verkligheten.   

Julkorten är skrivna. Inte så många i år, det blir mail och sms-julhälsningar. :)

  

Sugen på att sticka, här skall det bli en smal lång halsduk att gosa i.Färg petrol.

  

Läste i kvällstidningen att deltagarlistan för Lets dance börjar ta form. Roligt. Något jag ser fram emot att se i stället för Robinsson, Mat-Tina, Hål i väggar, Bönder som söker, mammor som styr sina sönerosv.


Sov gott. Zzz.

Av budda - 24 november 2009 17:00

För sent i säng. Uppe före tuppen. Det gick bra ändå. Sällskap till skolan. Städa wc. Knätorka hallgolv. En tur till ICA. Dusch. En till tur till ICA. Besök (T A C K   P I A ! ). Tvätta. Kort besök av Anna. (T A C K  A N N A ! ) Hämta i skolan. En tredje tur till ICA. Middagsförberedelser. Tvätta.

Så nu har jag 10 VIA tvättmedel. Tungan ute

Detta vackra paket hade Pia med sig. Det innehöll glaskulor med ´gravyr´på glaset innehållandes små små lampor som drivs med batteri. Jättefina. Tackar!

  

I dag hittade jag en plånbok. Efter litet detektivarbete ringde jag på hos henne vars namn stod på alla korten däri. Hon blev så glad och hon hade världens gosigaste hund så jag stod och kilade och klappade henne (hunden) en god stund i trappan.*lycka*

Vi har bjudits på ljuvligt väder i dag, i alla fall under förmiddagen. Se! Sol!Skrattande

  

Önskar en fin kväll.


  

Ljus & värme från mig till dig.

 

Det mörkbruna luktar kladdkaka.

Det vita vanilj tror jag.

Det beige ljuset doftar brulépudding.

Från IKEA.

Av budda - 23 november 2009 23:50

Tag 2 betala för 1.

  

Ser att grannarna i huset runt om satt upp sina olika adventsstakar, de också.

Skulle prova och se om de nya fungerade. :)


Nu blir det en stunds ro, skall läsa ett brev som kom i dag, från Cliff i Californien.


Sov i ro.

  

Av budda - 23 november 2009 22:26

Det är bokat ett biobesök på måndag. Del tre i mileniumtriologin. Luftslottet som sprängdes.

Jag har sett de två första strax efter de haft premiär och i oktober lyssnat på dem som ljudböcker. De var ännu bättre och mer detaljerade (så klart) i bokform.

Jag tyckte det var bra att ha sett filmerna innan så jag kunde se bland annat ´Sala´ och ´Niedermann´ framför mig. :) Del tre skall jag lyssna på sedan jag sett filmen.


F.ö har jag tre böcker av Karin Alvtegen att lyssna på.


Biogodis? Är införskaffat. I dag. :) Macadamianötter med choklad på och wasabinötter. Härig kombination va? ;-P

God natt. Zzzz.

Ovido - Quiz & Flashcards