Budda

Alla inlägg under november 2009

Av budda - 5 november 2009 10:57

Jag somnade gott i alla fall. Med Emma på magen. Under en gosig pläd. Sen blev det varmt och jag vaknade. Det var Emma som kissade på mig.Tungan ute

  

Gott-gotti-gott-gott! Fina fina Emma ser på tv.

Av budda - 5 november 2009 08:18

Smärtan slog till. Precis som förut. Vad ÄR detta? Vad är fel? Eller är det som dr sade själv katetern som sitter och irriterar in i ryggen? Eller det faktum att jag sovit på den opererade sidan i natt? Eller? Jag hoppas det blir bra i morgon efter läkarbesöket.Gråter


Skall göra något jag inte är så bra på; VILA. Jag har satt i gång en film en kollega höjt till skyarna. Moulin rouge som jag köpt enbart därför.Skrattande Jag skall ta Emma och en mjuk pläd och mysa med henne. Mitt hjärtebarn.Kyss


Hoppas din dag börjat bättre än min. Hej så länge.

Av budda - 4 november 2009 21:25

Denna film ´Så olika´ planerar jag att se i helgen. Premiär på fredag. Helena Bergström regisserar.

Deltagarlistan är lång (och högst intressant). Vad sägs om Ingela Olsson, Anna Ulrika Ericsson, Philip Zandén, Johan Widerberg, Rolf Lassgård, Nina Gunke, Johannes Bah Kuhnke, Rikard Wolff, Sarah Dawn Finer, Siw Malmkvist, Fredrik Olsson, Josefin Bornebusch med flera? *förtjust*Skrattande 


Tack Håkan för bio-presentkortet i samband med min sjukskrivning. *uppskatta*Skrattande

Av budda - 4 november 2009 19:51

Jösses! Det kom över mig igen. Det är inte SANT! Gråter Jag har tagit i för hårt i dag? Tog mig sakta fram till djuraffären. Köpte ett litet timmerhus till Hanna och Sara. Populärt.

  



Jag slocknade utmattad på soffan efter att ha hämtat minstingen i skolan. Vaknade klockan 18:00 och maken hade gjort klart maten som jag förberett. Skäms Det smakade ljuvligt! De andra åt tacos och jag de veg bitarna jag visade i förra inlägget. Gott eller gott? Tungan ute

  

Massor av gul lök och ett par små tomater gömmer sig underst.Glad Fräscht, smalt och ljuvlig sås som jag själv gör.

*dregla*


Ha en finfin kväll!       



Av budda - 4 november 2009 09:54

Började dagen med en lång promenadrunda, i sakta takt förvisso. Blåsigt men skönt ändå medan MJ´s låtar ljudade i hörlurarna. Jag har så positiva känslor efter filmen This is it i söndags. Glad


Både COOP och ICA fick besök. Dagens middag blir taco, en rätt som många (inte jag) verkar uppskatta. Troligvis har det med händelsen hösten 2003 att göra. Vid en middag med tre kursare på högskolan satte jag en bit tacoskal i halsen och såg livet passera revy. Det var första gången jag åt tacos, efter det har jag svårt för lukten av kryddan.


För den som inte äter kött finns bland andra följande alternativ:

    


Själv skall jag äta dessa med mjukt bröd, ättiksgurka, min goda sås och massor av grönsaker. Glad

  


Jag som tycker det är kul med ´nya grejor´köpte i dag denna nyhet (med långt datum så jag behöver inte äta den nu). 

    


Eftersom jag nu otroligt nog är befriad från smärtan jag dragits med i åratal *nypa i armen* behöver jag inte äta så mycket och gör inte heller. Innan var det det enda sättet kände jag. Att ÄTA. Skäms  Att äta så och dessutom ha diabetes är ingen bra kombination. Det leder så klart till (för) höga blodsockervärden. En ond cirkel.


Nu äter jag regelbundet, mindre portioner, dragit ner avsevärt på ´småätande´ och godisätande.

Som sagt. Jag har i flera avseenden börjat ett nytt liv. Det är så stort för mig.

Jag har ´gamla intressen´jag vill återuppta. Jag vill byta arbete (och det är inget som kommit huxflux).

Blir det inte så är det okej ändå. Helt okej. Och även om det inte är riktigt okej så är det också okej. Skrattande


Tack för din tid. Tankar från mig.


Av budda - 3 november 2009 20:02

Kom åter till sjukhusavdelningen i dag, efter permissionen. Jag fick en säng tilldelad. I korridoren.

Ner till röntgen. Personal som kallade in, presenterade sig inte. Tänk jag tycker det är så viktigt

Jag fick ligga på mage och man drog upp resp ner kläderna så njurområdet blottades. Två personal (också de utan namn?) stod och kikade. En ssk från avdelningen gjorde ´fältstudier´. Sist kom doktorn en klämkäck ung herre (som inte heller presenterade sig). Jaja, jag blev inte förvånad när dr utan att informera sprutade in kontrast i urinledaren. En mycket obehaglig känsla. När många bilder var klara spolade han rent med koksalt, sa han när jag frågade. *sucka* Nefrostomin (katetern) är kvar. Jag trodde den skulle dras och det var väl tanken också.

*himla med ögonen* Nytt försök görs på fredag. Ny kur med antibiotika.


Jag blev sjukskriven. Tanken på att gå tillbaka till arbetet finns inte nu. Jag vill landa och ´hämta hem´ mig själv.


I går fattade vår minsting ett beslut styrt av en kort stunds rädsla och jag har aldrig sett min man så arg under våra år i hop. Aldrig så arg. Jag själv var också fruktansvärt arg och detta beslut skulle kunnat få riktiga konsekvenser. Maken pratade med ´skolfröken´som inte gjort bort sig för första gången. Han ringde då till rektorn. Vips en människa som förstod och gav bekräftelse på att pedagogerna inte handlat på ett bra sätt. Men rektorn fixade så maken kom till skolan på e.m (medan jag var på sjukhuset) och det blev bra och vi är båda mycket lättade och nöjda.


I dag tänder jag kronljuset i ängelljusstaken för Sancho panza, en marsvinsflicka som var så pyttig och söt. Hon är död. Tankar till Anna. Gråter


Håll gärna tummen att jag inte får feber och behöver fara till akuten där det är väntetider i tiiiimmar.Skrikandes


Ha det fint och tack för besöket.


Ps. Min härliga, spännande kriminalroman vars många spår lades in i M´P3´n hamnade helt tokigt i en salig blandning MÄRKTE JAG I DAG! Skrattande Alltså, plötsligt var det en epilog och gärningsmannen var avslöjad. Häpp! Bra bok, hade gärna hört de 25 spåren jag missade.Tungan ute Ds.


Förtydligande: Jag är åter hemma, inte på sjukhuset.



Av budda - 3 november 2009 09:19

Hittade dessa när jag gick igenom alla grejor i badrummet. Bilderna är litet suddiga men ändå, håll till godo. Skrattande

    

Ha en fin dag, denna tisdag!

Av budda - 2 november 2009 23:13

Kom till apoteket och gjorde mitt ärende där. Precis när jag kom hem fick jag ett sms där maken frågade om jag inte kunde köpa en grej åt honom på just - Apoteket. Tungan ute. Visst, tur det var så skönt väder trots duggregn. Underbar temperatur. Gjorde nytt inköp och gick en runda till Gabbis grav och sedan hem. Så glad att det kändes bra med slangen, i såret när jag promenerade. Väl här hemma kom jag på en grej jag skulle köpa och hade ställt på Apoteksdisken men glömt. Foten i munnen. Jaja, ner igen.Flört. Jag hade ju tiden för mig.

Fått pantat flaskor och burkar. Varit på sopstationen. Skänkt utvuxna kläder till ´Myrorna´.Handlat på ICA. Städat/sorterat de 7 lådorna med alla underbara hygiengrejor. Nu är 5 lådor fyllda.Cool.


På Apoteket hittade jag erbjudande om lotionen jag fått tips av Annie (se länklistan) om men jag avvaktar, åtminstone till jul.

  


Gjorde mig till med röd lök, palsternacka, rotselleri, potatis och motrot. Rosmarin,paprikapulver, rapsolja. Mums.

Vad händer? Jo, jag glömmer det i ugnen. Är det inte sorgligt? Skrikandes.

  

I morgon är det dag att återgå till avdelningen på sjukhuset. Förhoppningsvis dras katetern i ryggen.


Sov gott. Zzzzz.

Ovido - Quiz & Flashcards