Budda

Alla inlägg under november 2009

Av budda - 10 november 2009 15:03

Har med posten fått 5 armband jag beställt av Annie (se länklistan *peka*). De är LJUVLIGA! Särkilt det bruna.

*kär*

     

  

Jag fick ett brev skrivet på det finaste brevpapper jag sett. Det var marsvin på. :)

Jag fick även en sten på vilken det på ena sidan står ´Du är...` och på baksidan: sten-tuff. Vitsigt va?Tungan ute

Tack så mycket - för krämen också. Jättefint.


Före lunch vad blodsockret lägre än på väldigt länge.Skrattande  

Skall i kväll i väg ett ärende då en bloggis ringt och bett om hjälp. Sedan skall jag blogga om något som hänt i dag. Ha en fin dag tills vi hörs.

*skickar ut kärlek*

Av budda - 9 november 2009 19:16

Fina Odd Molly är här. Är det inte en vacker syn? Skrattande Det tycker jag.

  

Av budda - 9 november 2009 14:33

Promenaden fick en omväg via skolan och jag fick vinkat av minstingen. Älskade unge.Kyss. Det skulle dröja ytterligare en stund innan mataffären öppnade så jag tog en omväg dit. Väl hemma fick tjejerna städat och jag ringde min kloka kollega. En stjärna. Tack för din tid. Antar att jag inte var så rolig att prata med, jag kände mig inte ´rolig´i alla fall. Jag är inte det när jag tänker på att gå tillbaka till arbetet. Sen att det säkert blir bra när det är dags är en annan femma.Tungan ute


Jag fick städat (= sopa upp hö) på balkongen.

  

Med posten kom Åsa Nilsonnes nya bok: Mindfulness i hjärnan.

  

Lunchen smakade fint. Broccoli och ostsoppa med grova smörgåsar. Skrattande

  



Av budda - 9 november 2009 13:24

Jag säger bara: tack!Glad

  

Djupt älskade HANNA, fotograf: ANNA.

Av budda - 8 november 2009 23:38

Barbro Gustavsson har ´addat´mig på Facebook. Nu vet ni det! FörvånadProblemet är: vem tusan är Barbro Gustavsson?Tungan uteJag har fått förfrågningar om FB tidigare, då från ett par stycken jag känner men jag har valt att inte ´gå med´.


Är du med?

Av budda - 8 november 2009 18:50

Filmen var precis i min smak. Bra skådespelare, underbar filmmusik (Sarah Dawn-Finer, Måns Z, Darin, Arvingarna), känslor, tårar, humor...Skrattande wasabinötter och snusklubbor.Cool


På hemvägen stannade vi vid en kinarestaurang. Jag har inte ätit kinamat på...*funderar*... 4 år? Har längtat men mår inte så bra av det. I kväll blev det för min del ris, currysås och stekta nudlar. Ingen komplett måltid men det går väl en gång. Väldigt gott. Övriga åt friterad kyckling och dito räkor.


Det har blivit bakslag med kisseriet. Gråter


Mina tankar till läsarna.


Av budda - 8 november 2009 13:05

Inga vetenskapliga men ändå. Testat har jag gjort och mätt blodsocker därefter.Tungan ute Chokladen höjer inte blodsockret mycket, det ´farliga´ med chokladen är fettet. Så är det inte med smågodis. Det är inte fett men kan ge blodsocker på upp till 20 mmol/l (har jag mätt). I alla fall på mig som har diabetes. Så plockgodis? Nej tack. Tyst


Fått frågan om nya Marabou vinter smakar bra. Gillar man pepparkaka så gillar man den nog. Smakar ´jul´.Jag slängde det jag hade över, frestelsen kan bli för stor och SÅ god var den inte.Flört


Den trogne läsaren kanske minns min kärlek för detta:

  

Jag hade svårt att hitta kryddan och mailade Kockens som vägledde mig och i dag... TA-DA!!

  

11,80 kr/styck. Som hittat. Middagen räddad.Flört


Dagens biogodis? Wasabinötter. Skrattande

Ha en fin söndagseftermiddag!


Ps. Lotta: tack för mail. *uppskatta* Ds.

Av budda - 8 november 2009 08:26

  

Om jag skall se det positivt så begränsade jag intaget.Cool

Det är inte choklad som är farligt för blodsockret utan plockgodiset är det som är rena fördärvet och det äter jag inte.Skrattande Hur var det nu Cliff skrev? Forward ever - backwards never.

Ha en fin fars dag.

Ovido - Quiz & Flashcards