Budda

Alla inlägg under november 2009

Av budda - 20 november 2009 19:34

Med blodsockret nere vid fotknölarna gjorde jag ärenden på köpcentrat innan jag kom hem till kvällsmaten.

  

Äntligen mer toning till håret!

Härligt att få lukta på och snart prova Bobby´s produkter.

Ögonbrynsfärg. Julklapp. Två härliga scarfar för 79 kronor.


Den nyutgivna cd´n i mindfulness sittande meditation låg bland posten när jag kom hem. Spännande.

Sittande meditation är själva grunden i mindfulness och denna gör man för att man vill iaktta sina tankar som tankar. Vara medveten om sina känslor och hur de kan förändras. Lägga märke till vad som dyker upp i medvetandet. Koppla bort autopiloten. Spännande att se vad man upptäcker, eller hur?Tungan ute


Här är ´pågarna´. De skall få popkorn i kväll. Skrattande

  


...Och Al va med delar av kvällsmaten.

  


Av budda - 19 november 2009 20:23

Go´kväll!

Har du haft en bra dag i dag?


På hemvägen fick jag sällskap. Det var mörkt på bussen när vi for fram på landet. Klockan närmade sig halv fem. Varje gång vi passerade en gatulampa lystes mitt sällskaps ansikte upp. Hon var så vacker.Glad Tack Viol.


När jag klivit av bussen i den stora staden och passerat över gatan hörde jag en röst som glatt kallade mitt namn! Mina glasögon låg i väskan men när jag kom närmare trodde jag inte mina ögon. Där stod Håkan! Jag blev så glad. Håkan som jag lärt känna på sjukhusavdelningen där vi vankat fram och tillbaka i landstingets vita skjortor och ljusblåmelerade joggingbyxor. Håkan är två år äldre än mig och hade liksom alla andra på avdelningen någon form av svåra besvär från njurarna. Vi åt måltider i hop och pratade en stund på kvällarna.


Där stod han och kom i håg mitt namn! Glad Han bekräftade min upplevelse och delade mina sjukhuserfarenheter. Liknande smärta, liknande vårdtid, samma personal...Vi pratade en god stund där i mörkret nära det stora köpcentrat. Så kul och värdefullt för mig att prata med honom igen. Att prata minnen och nuläge. *tacksam* Hoppas jag träffar på honom igen!


 *ler stort*


Sov gott.







Av budda - 18 november 2009 22:29

Var förbi nya arbetet i dag.

  

  

Hemma somnade jag på spik(akupressur)mattan och låg där i en hel timme. Aj.

  

Sankan säger go´natt, det är inte ofta han är stilla på bild.Kyss

  

Sov gott!

Av budda - 18 november 2009 18:08

Vilket busväder! När jag kom ut efter att ha varit på en kort utbildning hade det börjat regna, blåsa kraftigt och det var så kallt. Jag tog en runda runt centrum i byn innan bussen skulle komma. Väl hemma i stora staden var det mörkt, mycket trafik och förfärligt väder. Jag blev blöt in på kroppen under min halvtimmespromenad från bussen. Det var skönt att komma in i värmen. Tänk på de människor som inte har tak över huvudet. Tänk på alla fina djur som stryker omkring i blåsten.


I dag har jag fått ett foto på min brevvän Cliff som sedan massor av år avtjänar sitt straff på death row på San Quentin. Hans syster Brenda har tagit det. Han såg inte ut som jag föreställt mig men det är kul att se honom. Trots sin situation har han alltid något positivt att skriva.


I dag kom även journalkopiorna jag beställt från tiden för min senaste operation OCH tid för en uppföljning i form av en kontraströntgen. Jag antar jag får ta en semesterdag, det är passande nog en måndag. passande för att jag måste sätta ut min medicin 2-3 dagar innan och enbart får äta kokta makaroner. Jag får äta fisk och kokt kyckling också men det äter jag ju inte. Man skall laxera ett par dagar innan. Att inte äta tillräckliga mängder mat, sätta sockret på ända och dessutom inte äta fullvärdiga måltider gör att man är matt och trött (och på ett hemskt humör :-P ).

Men det blir bra att få veta om njurens funktion tagit skada av år av smärta. Ska man vara positiv så tänker jag att man kan klara sig med enbart en njure. Skrattande


Nu börjar tjejerna tjippa´ och pipa när jag säger: ´Maddi, ska ni ha maddi?? ´ Kyss Åh de är underbara.

Hoppas din vecka börjat bra.



Av budda - 17 november 2009 19:13

  

   Kyss

Av budda - 17 november 2009 18:27

I dag blev det  en ´favorit´ nämligen ugnomelett med min specialgoda stuvning.

  

   

Var på Apoteket i dag och fick vänta i 65 minuter. Kändes drygt men i jämförelse med mycket annat så...inte klaga.GladHur som helst är det ofta trevligt att småprata med folk, eller hur? Ett kort möte och sedan skiljs man åt.

Denne 83-årige man på Apoteket var trist att lyssna på (förlåt Henry). Gnäll och ´jagjagjag´. Han hade bestämda uppfattningar bland annat om sina grannar som enl mannen lyfte pengar från FK men som jobbade svart om dagarna. Han blev tyst för en stund när jag tyst och av ren artghet bekräftade det han sagt. Sen kom det: ´Men så är de inte svenskar heller.´Oh no! Here we go again. *sucka* Varför skall jag behöva ta det på en ledig dag? Jag som suttit och lyssnat på musik medan jag väntade. Jaja, efter en timme var det hans tur. Jag orkar inte med (för mycket) gnäll. Man har själv svårigheter, smärtor osv men ändå en förmåga att vara positiv. I bloggvärlden får man skriva vad man vill och det är fritt att läsa. Just för mycket ´gnäll´har gjort att jag inte läser en del bloggar längre.


Töserna är ute på pläden under bordet och det är underbart att höra deras smaskande av grönsaker. Det är som ljuv musik i mina öron. Jag böjer mig ner för att kika på dem. Gladast blir jag av att se att nytillskottet Sara (eller Tala som vi brukar säga) är med i striden om gotterna. :) Att hon tar plats och njuter av goda grönsaker. Det är lycka.


En annan slags lycka är innehållet i paketet från eleven.se. Det gör mig alltid glad, sådant där ´luktegott´. *förtjust*

  


Jag önskar er bloggläsare en angenäm afton!Skrattande





Av budda - 16 november 2009 21:07

Tiger balsam soft på axlarna

Lediga tisdagar

Nya mikrosoftplädar

Djur

Dvd på väg

Nätvänner

Värmeljus

Vardagslyckor

Hårtoning

Praliner från Åre

Av budda - 16 november 2009 20:31

Kanske i slutet av nästa vecka? Välkommen hem lilla bord. Här väntar en ny matta åt dig.Skrattande

Det finns mycket positivt i mitt liv nu. Allt ljus på det!Glad


5 saker:

nytt arbete

smärtfri mage

paket från eleven.se på väg

planer

hälsa



Ovido - Quiz & Flashcards