Budda

Alla inlägg under februari 2010

Av budda - 5 februari 2010 20:47

Motstånd på arbetet, kände hur jag ´slogs ner´men jag får sova på saken och nu är det ju helg.  Anna *pekar på länklistan-Julgrisen* hälsade på T A C K Anna, kul att se dig igen. Nu sitter jag med popkorn.

  


Lyckades fånga Sankan på bild.  

  


Nu skall jag njuta av alla vackra och duktiga par i Let´s dance.

Tänk om man fick prova på sådan dans, en gång...mmm.


   Sådär halvhemlig i bloggen.  


  

Tack för besöket.


Av budda - 4 februari 2010 20:04

Redan torsdag och ännu en bra dag.  

I dag har jag fått en kjol (ursäkta den taskiga bildkvalitén, färgen är marinblå).

  

Fick även dessa prickiga scarves.

  

Tidigare på mitt (nya) arbete har man haft uniform men from i måndags är det ´vanliga´kläder som gäller men vi fick ta vad vi ville istf att de skulle kastas. Jag blev jätteglad.Se!  


I kväll ringde grannfrun som jag köpt varor av. Bla denna munblåsta stormlykta som jag i brist på annat lagt ekologiska kaffebönor och satt ett rosa ljus i. Vill ha vitt högt ljus längre fram. Det rosa var vad jag hade hemma.

  

Det kom en mängd väldoftande ljus också. Ljuvligt. Mmmm.  

  




Jag tänker i dag extra på marsvinet Krokas som tyvärr får uppleva den hemska smärta man har vid njursten. Lilla hjärtat.   



Hur ser helgplanerna ut?

Själv hoppas jag på vila då som så många andra jag blivit förkyld, fått ont i halsen (men det går över). Let´s dance och uttagning till melodifestivalen, pyssel, plock, mys osv om jag får önska. Just the way I like it.  


I dag är jag inte lika trött som andra kvällar denna vecka. Jag har (t.o.m) efter disken varit ute och källsorterat, två omgångar med papper, glas, plast, kartong, metall.   


I dag fick jag hälsa på en liten Papillon-flicka så lyckan är gjord.  


Hoppas du får sova gott i natt, drömma söta drömmar, att du inte har ont någonstans och att du är trygg.


K r a m den som vill ha.

Av budda - 3 februari 2010 19:17

Jag är så trött på kvällen. Kliver upp strax efter 05.00 Sover på bussen hem.   


I dag glömde jag inte att ta med mig min mat. Den räcker delvis till i morgon också.   

 

Det som ser ut som kött är inte kött utan en sojabönsbaserad rel ny veg rätt som heter TZAY.


I kväll har jag lagat en god sådan...

   


Tjejerna har fått städat och är ute på pläd i hallen.  

  


Tack för att du kikar in. Förlåt mina korta inlägg. Skyller på trötthet.  


Glömde för en stund att svenska uttagningen till ESC börjar på lördag. Delfinal 1. Vad tror du om programledartrion Christine Meltzer, Måns Zelmerlöv och Dolf Lundgren? Kommer du att sanka kristian Luuk eller du kikar kanske inte ens på evenemanget?   


Av budda - 2 februari 2010 22:19

Ord är överflödiga i bland, eller hur?  


  


    

Av budda - 2 februari 2010 21:26

Jag får inte ´till det´. Är trött på vintern och längtar efter barmark och ljus.   I dag fick jag besök av två från mitt ´vanliga´eller ´förra´eller vad jag skall kalla det, arbete. Det är så roligt att se ´gamla bekanta´man arbetat med under de 5 senaste åren.  


Jag beställde tre långärmade toppar och en kofta på REA, från Haléns. 311 kronor inkl porto. Hurra.   Pocketböckerna från Bokus kom också.  


Det är tänkt att jag i maj skall ha en veckas semester. Jag har kikat på SPA-behandlingar. Inte fara i väg utan besöka ett SPA i stan. Ett dag-SPA. Om jag lyckas spara i hop till ett par behandlingar.   Drömma går ju, eller hur?


Ute är det snöstorm, fotstegen på gångbanan i lyktskenet är fyllda av snö. Jag vet inte riktigt hur mycket det kommit under eftermiddagen. Jag är glad jag sparat min Tenson-parkas, med den på gjorde det inget att jag glömt mössan hemma.   


Snart skall jag krya till kojs och det är så skönt att sträcka ut. Hoppas du får ro i natt. Dröm söta drömmar!  Zzzzz.


  


Tack Anna norröver för alla fina mms. Jag blir glad.  

Tack Mats för komplimang i tidigare inlägg. Gulligt av dig.  


Hur är det med snö där D U  bor?





Av budda - 2 februari 2010 17:52

Jag längtar till våren, solen, pärlhyacinterna, cykelturerna m.m

Men nu är det januari och det är långt till vår.  

  


Glädjen i dag har varit att hälsa på två Rhodesian rigdeback utanför ICA.

Obs, inte dessa två.  Helt underbara glädjekällor.

 


Jag glömde min smörgås (och mössa och hårspänne   ) så magen skrek ganska tidigt. Hade dessutom för litet lunch med så i morgon skall jag inte göra om samma misstag. Har fått brev från USA (Cliff) i dag och jag skall läsa det om igen i kväll. Han är en stjärna.


Hoppas din tisdag varit bra och att du är i trygghet och i värme medan snön yr utanför fönsterna.


Tankar...  


Av budda - 1 februari 2010 20:30

Jag tycker om örnar. En dröm är att ha denna vackra rovfågel på armen. De är stora mellan vingspetsarna, 1,80 - 2,20 m. Fantastiskt.


Förra året kom det till min kännedom att man kan åka på örnsafari. Häfigt va?

  Då var det emellertid för sent att anmäla för säsongen.


I år var det nästan också på håret men jag tror jag får plats en söndag i mars.

Jag har bokat tågbiljetter till den stad vi blir hämtade i, tonåringen och jag.

Man får om man vill hyra varma kläder samt få  matsäck.   


Jag är en stor beundrare av djur och örnar tillhör en av favoriterna.

För ett par år sedan tatuerade jag in denna örn på mitt lår. Tog bilden i kväll.

  


Det är något med blicken....  

God natt, är dödstrött. Zzzzz.

Av budda - 1 februari 2010 19:17

I dag, efter en lång arbetsdag, fick jag skjuts ner på stan för att försöka få tag på gratisbiljetter till Fares fares nya komedi Farsan som har premiär nästa fredag.

Vi är ett gäng på 5 personer som planerat att se den lördagen efter premiären men jag kan gott se den två gånger.  Det är samma gäng som bakom Kopps, Jalla jalla...Min typ av humor.

  


Har fixat naglarna !  

  


Här är världens snällaste pippi!

  


Bart och...


... Homer

  


  

Zzzzzzz.

Ovido - Quiz & Flashcards