Budda

Alla inlägg under april 2010

Av budda - 24 april 2010 20:12

Tillbaka efter att ha åkt till föräldrarna direkt efter arbetet i går, fredag. Det strulade med biljettautomaten (fick fin hjälp av en man), jag somnade på tåget, höll på att missa bussen (fick banka på den), blev avsläppt i lilla grannbyn och fick snällt vänta där på buss som skulle ta mig vidare.

Kom fram till min barndomsby. Vilka minnen.

      

Det smakade utmärkt med smörgås vid 17-tiden.

  

Far och jag tog bil till sjukhuset.

  

Jag klippte mor och hon fick en varm skön dusch och hårbottenmassage bland annat.   

Väl hemma igen åt far och jag sen middag strax efter 21.

  

I morse började jag dagen med en promenad.

  

Ut på landet. Meditativ musik i öronen blandat med upptempo.

  

Gick upp till skolan i byn. Tänk att man DÅ tyckte skolgården var så stor...  

Vidare till kyrkogården. Vid minneslunden kom tårarna.

  

Gick och kikade på gravstenar och mindes personer från förr. Hamnade upp i backarna.Varför var jag inte där så mycket som barn?

  

Jag uppskattade i dag lugnet, ljuset och kände att jag fick ro på något sätt.

Som om att det blir en hjälp att nysta  i det förflutna.


Efter dusch och frukost blev det en tur till sjukhuset igen.

  

I dag stod manikyr och pedikyr på schemat för mor. Kul att kunna göra det för henne. Jag är mycket intresserad av behandlingar, hår, hud m.m.  

Det är inte lätt att skiljas åt. Inte som det är nu. Planen är att jag pga resa nästa helg  inte kan hälsa på igen förrän om 10 dagar.  


Angående mina rader om min nya bok om LCHF eller LKHF som en del föredrar, så är det inget för mig utan jag har en plan vad/hur jag vill äta.

Det primära syftet är inte att viktminska utan att må bra och få blodsockervärden som är okej.Det är de inte nu.  (mest mitt eget fel)


D I S S:

Idioter som gör djur illa. Hur kan man??

 

Körslaget. Jag förstår ni har kul men förlåt, det låter inte bra.

 

Människor. Inte alla såklart.

 

H I S S:

Att kunna hjälpa människor föräldrarna.  


Min långa promenad i naturen.


Djur. Glädje.

 

Vår. Äntligen.  

 

Att Victoria och Daniel verkar så lyckliga 

 

 


 

Jag önskar en fin helg.

 

Av budda - 22 april 2010 22:12

Jodå, jag är här och jag tänker på er.  

Varje dag denna veckan har jag stannat kvar på arbetet efter arbetsdagens slut pga stor arbetsbörda. Jag hade behövt fler timmar på dygnet.

Ungefär så här har veckan varit.

 

Köpte denna bok då titeln onekligen lockar. Men när jag läser vad man får äta (och vad man inte får äta) blir jag enbart ledsen (litet rädd) och konstaterar att det är inget för mig.  

 

Denna lilla goding däremot är fylld av guldkorn som känns så självklara.

 

En granne har skaffat en Fransk bulldogvalp som fullständigt får mig lycklig.

Den store är också ljuvlig. Han stal en puss från mig häromkvällen. Den smakade salt. Han frustade när han försökte få luft i sin lilla trubbiga nos.

Underbara älskade dessa två. Det är lycka för mig. Djur.  

 

För första gången besökte jag Twilfit som säljer fina strumpor, strumpbyxor, trosor, bh, nattlinnen. Köpte en billigare variant av stödstrumpor.

Sköna och rimligt pris, dock ej så effektivt stöd som Apotekets strumpor.

 

Jag vet, jag skulle inte handla...med fina KICKS hade (har) härliga  erbjudanden från bla Clinique och Elisabeth Arden.

 

Häromdagen (syns inte mycket men kändes desto mer och läppen blev lila) bet jag mig. Inte ´vanligt´ utan som om jag blitit i en bit rå, seg fisk eller något (kan jag tänka mig). Fy bubblan!!  

  


Jag väntar på att jag skall orka skärpa mig med motionen och träningen igen.

Är ur fas. Funderar på att börja gå med stavarna igen.


I morgon far jag direkt från arbetet till föräldrarna. Först buss, tåg och sist buss igen. Väskan är packad. Jag skall klippa mor, försöka hjälpa henne att duscha (över 3 veckor sedan), göra manikyr och pedikyr.

Nagelfil,sax,nagelbandskräm, nagelack m.fl härligheter är nerpackade.  


Berg-och dalbana i känslorna. På dagarna är jag glad (tur jag trivs så bra på arbetet) men ett par kvällar har tårarna fått flöda. Inget konstigt alls.  


Önskar redan nu en fin helg.

Tack för din tid och ett GRATTIS till Pär som fyller i dag!  


Mor lilla mor, vem i hela världen är väl som du?

  

 

Var rädd om dig, tag vara på det som är just nu.

Av budda - 19 april 2010 20:50

Hon vill bli klippt. Ja visst, tar med saxen på fredag.  


Gråtit i kväll. Gick bra på arbetet, kände mig ´stabil´ hela tiden men i kväll är jag så ´gråtig´.    Emellanåt.


Jag håller på att "göra gång på" hela förrådet av väldoftande, lyxiga krämer, lotioner, schampon. Varför ha hundratals produkter? Jag älskar dem alla men nu har jag bestämt mig för att använda dem innan jag köper nytt (blir ju dyrt att ligga på topp bland hygienprodukter   ).


Jag är särskilt nöjd med Maria Nila colour treatment. Vilken ide´!

Finns i flera olika färger. Fräscht.

  


Skall göra ett besök på internetbanken och sedan hopp i säng.


God natt.



Av budda - 18 april 2010 19:19

Har ni sett Charlotte Kalla i nya reklamen för actimell (en sorts yoghurt)?

Åh vilket hår! Färgen, glansen, frisyren. Me like.  


I alla fall.

Hade planerat att fara med buss-tåg-buss-bil till mor på fredag men i morse kände jag att jag ville se om henne på sjukhuset långt borta så det blev en biltur dit och jag är så glad.  


Här är lilla sjukhuset.

  

Hämtade far på vägen.

Mor var trött. Så klart. Hon är i dåligt skick. Jag pysslade om hennes fötter.

Putsade glasögon, smörjde läpparna, serverade vatten m.m

Det blir inte så ´djupt´samtal som jag önskat men jag är så glad att jag fick träffa henne och att jag planerar en resa till far (och besök hos mor) på fredag - lördag. Känn gott i hjärtat mitt i alltihopa.

  

Bland annat dessa tavlor (som jag gillar mycket) har jag sytt åt mor en gång.  

  

Ni som följt min blogg känner nog igen mors önskan om att hinna se Kronprinsessan gifta sig den 19 juni. Jag köpte denna vackra i dag och skall ta med till sjukhuset på fredag.  Mums.

  

Det finns flera olika storlekar på bröllopschokladaskarna.


Ha en fin kväll!


Av budda - 18 april 2010 19:04

I går var det dags för Big Comedy med bla Peter Wahlbeck, Felix ´Solsidan´Herngren, Adde Malmberg  och sex andra stå-upp-are.

Tankarna fanns hos mor mest men jag kom på mig själv med att le stort mest hela tiden.  


Jag hade innan ´dejten´ en kombinerad toning och inpackning i håret. Märke: Maria Nila. Rekommenderas!   Så här blev det:

  

  

Mor var med mig.

  

Nytt läppstift med gillter i.  

  

När vi kom till konserthuset såg jag våren slagit ut. Fint va? Men...tidigt?

  

Töserna måste också få vara med.Här är Alva.

 

Kitty.

  Emma.   Hanna.      Sara.

Av budda - 17 april 2010 12:50

Annie: Jag har nyss avslutat Linda Olssons Nu skall jag sjunga dig milda sånger, som var ljuvlig. Har börjat med Göran Perssons memoarer men inte bestämt mig om jag skall fortsätta med den just nu. :)


Visa mig gärna bild (länk) till broderierna. Vill gärna kika.  


-------´----@


För den som vill se en härlig film, älskar djur och man har Canal + kan jag varmt rekommendera en film som går där nu är en film från 2009.

Hundpensionatet heter den. Åh så söt. Jag grät floder emellanåt. *lättrörd*

  


Ringde mor i dag. Hon berättade med egna ord om beslutet att inte återuppliva vid nytt hjärtstillestånd. Jag visste om det och jag vet varför man i mors fall inte vill. Jag förklarade för mor sjukvårdens syn med anledning av hennes svåra sjukdom och svaga tillstånd. Jag grät så hon inte hörde vad jag sa.  Jag fick ringa upp när jag lugnat mig och säga att jag bara ville berätta att det var så kul att höra hennes röst.


Nu skall jag kolla upp tåg- och busstider tills jag skall resa alla milen till andra delen av landskapet där sjukhuset ligger. Efter det blir det hårinpackning, hårtoning, ansiktsmask, raka ben, fila fötter inför kvällen.


Kram!





Av budda - 16 april 2010 23:30

Ni kan tro jag sovit gott på soffan i kväll.  Men vaknade, tjejerna fick gurkbitar & hö och blev nattade.  Sitter och ler åt stand-up på Comedy chanel.


Tänkte mitt i allt berätta en solskenshistoria eller vad jag skall kalla den.

Häng med!  


Jag har sytt (broderat) mycket och även avancerade saker. Det har varit total avslappning och glädje men åren har gått sedan jag senast sydde. Det finns en sorts broderier jag tykcer är särskilt fin och den heter Lanarte.


Jag var inne på sidan och hittade två små broderier jag skulle vilja sy.

Mailade kundtjänst i Holland och frågade om jag fick köpa broderierna av dem.I Sverige kan man handla den fina 50-sidiga katalogen för 25 kr men lägsta ordervärde är 200 kronor.


I dag ringde en dam från ett av de få svenska återförsäljningsställena och sade att de mailat till dem från Holland om att jag skulle ha en katalog.  

Återförsäljaren garanterade att de kan ta hem alla broderier som finns i katalogen, vilken man än vill köpa. Vilken glädje! Vilken service!  Direkt från Holland.



Sov gott.

Av budda - 16 april 2010 20:24

Pratade med far nyss. Min snälle far.   Det är så ensamt för honom i huset även om han liksom mor på sjukhuset får besök och omtanke.  


Så roligt vi haft genom åren,i alla fall sen jag blev vuxen. Vi har skrattat så jag kissat ner mig, tårarna runnit och vi varit röda i huvudet och knappt kunnat få luft.  


Man får vara tacksam. Över att fått ha föräldrarna så pass länge.

Eller hur? I bland kan jag resonera så men i bland är det helt ofattbart vad som komma skall. Jag  får hitta ett sätt att härda ut.

 

Många frågor förblir obesvarade. Finns inte tid att ställa alla. Det är svårt, men jag är inte ensam att känna så.



Tankar...


Ovido - Quiz & Flashcards