Budda

Alla inlägg den 2 juni 2010

Av budda - 2 juni 2010 20:49

Från regn och kyla i går till sommarvärme i dag. Ljuvligt.

Trött som en...vet inte vad tog jag stadsbussen hem den biten som jag annars brukar gå från regionbussen. Tog mig samman och orkade ner till ICA. Vid 19.15 såg det så skönt ut ute så jag tog en promenad i sakta fart till macken som också är ´post´ och köpte en portopåse. Hemvägen gick via Gabbis grav.


Har gjort lunchen färdig inför i morgon.

`Sallad´ med quornbullar, färskpotatis,svarta bönor, majs och ärtor.

  


Hörde om kommunens entreprenör som kört över fågelbon nära ett naturreservat och på en skola i staden där en fågelmamma ruvar, kastar ungjävlarna vissa barn stenar mot boet.


När jag kom hem vid tiden för rusningstrafik kom en mamma med tvillingar och skulle gå över övergångsstället. Barnen som jag tror (utan att veta) var drygt 1 ½ år satt på vars en plastcykel, ni vet sådan som är svårkörd och klumpig när hjulen skall runt. I alla fall, mamman styrde barnens cyklar med en plastpinne som stack upp, hon höll en i varje hand. Vad som förvånade mig (fast eg inte*suck*) var att barnen inte hade några hjälmar.

Jag sade "hjälmarna?". Hon hörde inte (tung trafik). En gång till "HJÄLMARNA?" Hon vände sig om och frågade vad jag sade. "Hjälmar! På huvudet!" tecknade jag. "Vi har inte hunnit investera i sådana". Men...det är

l a g på det och så tung trafik din dumma idiot, hur tänker du? VILLE jag säga men sade enbart det första. Jag är matt på folk. Tro mig. Små barn, två stycken hjälplösa. Är hon inte rädd om dem? *djup suck*


Ja, jag är irriterad och trött. Det är mycket nu.  `Annars´ är det bra.


Hoppas DU mår bra.  


Ovido - Quiz & Flashcards