Budda

Alla inlägg den 21 juni 2010

Av budda - 21 juni 2010 20:02

Min semesterdag blev ungefär så här. Synundersökning. Vilka bågar skall jag ha??  Silver, guld, marin, MFF-blå eller röd?

  

Har valt 2 par. Rött och MFF (nåja) blått. 1498 kr för 2 par enkelslipade.  

Jag har så svårt för ´modebågar´ , de ena värre, mörkare och tjockare än de andra.

 

Efteråt cyklade vi till underbara stadsbiblioteket. Älskar det stället.

   

Minstingen valde följande lunch

   

och jag denna vegetariska lasagne.

   

I en affär som skallstänga köpte jag dessa mjuka sommarscarves.  

   

Baglady hade REA så jag köpte 5 armband för 150 kronor.

De skall bli en present.

   

Underbart att Sara är sitt vanliga jag igen.   Titt-ut!

  

Dagens frisyr var denna. Skönt!    

  


Strax innan synundersökningen (som gick mycket bra) fick jag besked om att min mor skulle med ambulans till sjukhuset igen. Varit ledsen för det.

När jag varit på stan i eftermiddags promenerade jag hem (ca 40 min) och lyssnade på bröllopslåtarna från i lördags. Dvs. Sarah Dawn Finers Kärleksvisa. Magnus Carlsson och Charlotte Perellis Mitt livs gemål, underbara Björn Skifs och fina Agnes Carlssons nya-som-jag-tillfälligt-glömt-titeln-på (kan det vara When you tell the world you´re mine?) och en ny Carloa-låt. Jag grät och log omvartannat. Ledsen för att min mor närmar sig slutet och glad för en skön promenad, semester, solen som värmde (jag har längtat). Glad för glasögonen, promenaden med mera.


I kväll ringde jag avdelningen och pratade med sköterskan.

Har vi tur och mor svarar på behandlingen denna gång får hon nog komma hem till midsommar. Jag far dit oavsett.


I morgon är det ett hastigt inbokat tandläkarbesök för minstingen och sedan cykeltur till ett ställe där jag skall bjuda på lunch. Mer om det i morgon (om någon är intresserad).   


Go´kväll.

Av budda - 21 juni 2010 09:56

... att i semestertider ringa folktandvården och få tid hos ordinarie tandläkare när dotterns tandställning böjts till.


Redan i morgon.   

Av budda - 21 juni 2010 09:18
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Ovido - Quiz & Flashcards