Budda

Alla inlägg den 16 juni 2010

Av budda - 16 juni 2010 21:27

Lugn dag. På sin höjd har jag kikat i gamla tidningar, sorterat papper, suttit med pläd på och sovit i fåtöljen (och senare i sängen). Tagit det lugnt. Känner mig bättre men är väldigt hes. I morgon åker jobbet i väg på övernattning med förvaltningen. Jag hade för ändamålet köpt ny blus och växtat pengar inför resan men jag tror inte jag orkat vara med hela dagen och sedan galej på kvällen. Varför pressa sig själv?


I morgon skall jag ringa överförmyndaren och förhöra mig om god man till far.  På lördag när Kronprinsessan och Herr Daniel gifter sig är det tänkt att jag skall se ceremonin med mor, om hon är hemma då och inte på sjukhuset eller ännu värre.   


På måndag är det synundersökning och jag har sett ut bågar jag vill ha och som jag hoppas känns lika bra då som när jag provade dem när jag var med smakråd. Har annars en alternativ båge.   


Sedan en tid tar jag vara på bilder på snygga frisyrer. Jag är ständigt på jakt efter en ny frisyr. Tills dess får det vara som det är dvs långt.

Jag hade nog tyckt om en kortare (ej pojkfrisyr), uppklippt, flikig, fräsch frisyr som är lätt att tona och styla. Vågar jag?

Är det dags att ta steget efter sommaren? Med nya glajjor och bege sig ut på arbetsmarknaden? Plugga en kurs? Ja jag har en del planer på G.   Siktar mot skyn och hamnar i trädtopparna?


Glöm inte nya omröstningen här till höger.   ------------------------------->


Goder afton!



Av budda - 16 juni 2010 08:39

Trots sveda i hals, att jag i natt haft feber och hostat så jag kräkts, orolig sömn, förkylning, k ill i öronen och diabetesen som påverkar lyckas jag ändå ha dåligt samvete för att jag sjukanmält mig.  Varför är det så? Typiskt.


Hur som helst, solen skiner och vädret ser underbart ut utanför fönstret.

Äntligen är det sommar, inte enbart i kalendern.  


Kära hälsningar.

 




Ovido - Quiz & Flashcards