Budda

Alla inlägg den 25 juni 2010

Av budda - 25 juni 2010 22:46

Hyrde bil och for alla milen ut till föräldrahemmet. Min bror var där. Vi har gråtit mycket far och jag. Skönt att kunna göra det.

Hade kex, tårta och jordgubbar med. Det smakade finemang.

  

Frågade far om jag fick de två Lanartetavlor jag sytt på linne åt mor för 9 år sedan. Hon var så glad för dem. Jag också. Nu pryder de väggarna här.  

  

Vi kikade på gamla fotografier. Här är mor och far riktigt unga. Mig fick de på den tidens mått, ganska ´sent´.

  

På hemvägen köptes denna cd, kanske mest för att jag vill ha Agnes Carlssons och Björn Skifs fina duett. Läste i Aftonbladet låtskrivaren intervjuas. Hur låten blev till, hur valet på artister föll m.m Kul för en musikintresserad som jag.  

  

Dessa fick jag i present. Vid första anblicken tänkte jag ´ inte min smak´ men på var de ganska söta.   

  

Dessa som jag köpte i fjol och som jag tidigare aldrig använt fick duga i dag till cerise blus och vit kjol.

  

Efter sen middag hemma blev det i det härliga vädret en promenad. 40 minuter, rask takt i kjol.   

  

I morgon blir det bio. Nya Beck Levande begravd som fått bra kritik.

Jag längtar efter att koppla av, fokusera på en spännande handling.

 

   

Hur är din midsommar?  


Av budda - 25 juni 2010 08:50

Glad midsommar och tack för alla vänliga ord till förra inlägget.

  

Efter beskedet om mors död i går var det omöjligt att sova.

Jag var uppe till halv 5 (16.30) i går, alltså i 31 timmar i sträck.

Då somnade jag och sov i 2 timmar. Hade handlat och förberett middag. Falska biffar, färskpotatis med dill, broccoli, lingon och till efterrätt tofuline vaniljglass, jordgubbar och kladdkaka till efterrätt. Min bror var här på kvällen och vi firade min födelsedag litet i förskott.

Jag fick en växt av far och bror.

  

Tack Håkan för lunchpresentkortet också. Härligt att ha en lunch tillgodo.

Jag fick även alla-kvinnors-dröm (eller?  ) och dessa läckerheter påminde mig om de gånger jag varit på SPA på Hagabadet i Göteborg och njutit.

  

Duschtvål, schampo, balsam, lermask, rosvatten och nattkräm från Kerstin Florian. Skall användas i dag.  


I natt har jag sovit hela natten.    Skall träffa min bror hos far. Pyssla om honom. Han är sååå ledsen. Vi skall fira min födelsedag. Önskar mor varit med.

Här är vi.  

  

Och här.   

   

Tände ljusen i går.

   

Det väldoftande ljuset från UNICEF.

   

För mor.

   

Jag saknar dig redan så!   


Denna låt är det vackraste jag kan höra just nu. Kören i början, texten, fina Agnes, fine Björn. Vackra kronprinsparet.   Mor gillade Agnes ända sedan IDOL-tiden.

 

Mors död var inte väntad sa personalen. Väntad  för att hon hade en svår och obotlig sjukdom ja, men inte just i går natt då hon dog. Personalen fann henne död.


Jag är inte den första som förlorar en mor.  Jag vet. Jag får vara tacksam att jag fått ha min så här länge.   Försöka vara tacksam för allt positivt jag har omkring mig. Det är jag också.  Alltid.  


Är bara så oerhört ledsen.   


Ha en fin midsommarafton.

Ovido - Quiz & Flashcards