Budda

Alla inlägg den 6 juni 2010

Av budda - 6 juni 2010 21:49

Dagen började med en promenad i parken. Efter dusch, gröt och inköp bokades det bio. Filmen Last song.

Oj så bra! Som jag grät.  

Det visade sig att sonen som såg Kommisarie Späck samtidigt, i en annan salong hade objudna (ickebetalande)  biobesökare i salongen.De förde oväsen och kastade saker, hade ljud på mobilen.Vakterna kom dem på spåren och de övriga fick visa biljetter.Busungarna hade inga biljetter. De tog sedan en runda in i vår salong och tjoade. Tyckte nog de var coola. Blir så 

 !½!#¤%&/()@£$€{ himla trött.  


Mest trött blir jag på ungefär samma´sorts´barn (från granngården), de har i fredags klättrat upp i en pil och kastat ut småf iskmåsungar som nu är dömda till döden kan man säga. Det finns inte ord för den sorg jag känner i hjärtat när djur far illa. Jag har pratat med grannar som observerat gänget. Vad månde blifva av dessa barn?


Vi bor på första parkett att se detta så när jag i kväll såg gänget komma rusade jag ner på gården där de jagade fiskmåsmamman och retade dem.Det är ofta jag känner irritation men sällan jag blivit så förbannad och dessutom  riktat det mot ett barn.Jag skämdes (nästan) men de lämnade gården precis som jag bad dem om och grannarna uppmuntrade. I morgon är det möte i skolan och då skall jag ta upp denna dis-respect som barnen visar både mot djur och lärare.Man jag tappar hakan! Här är pilen de hade bo i och man ser fiskmåsmamman om man tittar noga.  Lilla fina.

  


Före bion sattvi i berån och läste tidningar,drack smoothie resp åt Calippo, vilade,pratade. Och hade koll på fiskmåsfamiljen.

  

"Det vackraste som finns är att se dig när du sover,det råder stilla frid och jag glömmer både rum och tid."  

  


Hemma torkar jag ´hundkex´.

  


Är glad min ena tattoo knappt syns om jag tar litet cover mark på. Den sitter ovanför "HJ".

  

Avslutningsvis vill jag visa bild på en ny sorts väldigt fräsch mjukis-godis.

Jag som har läxa ang sockret får hålla upp och faktum är att jag i helgen haft bra koll på mat och motion. Har börjat föra anteckning.  

  

Jag kanske inte går ner men blir piggare? Mår bättre?  


Kram, tack för din tid.

Ovido - Quiz & Flashcards