Budda

Alla inlägg den 5 juni 2010

Av budda - 5 juni 2010 18:32

Så blev potatissalladen.  

  

Tips på present som är vacker och ´lagom´. Gillar man inte innehållet kan man ge det vidare, eller bjuda. Perfekt.  Detta är till en jämnårig kollega som fyller 5 dagar före mig.  

  

Sen vill jag tipsa om denna nya goda smak. Helt ´lagom´. Len honumg.

God smak. Jag gillar (ju) att testa nya saker.

  

Ha en härlig lördag kväll.


Av budda - 5 juni 2010 17:53

   Receptet på grytan kommer från Becel.

Egentligen skall det vara nötköttsbitar men man kan göra med Hälsans kök grytbitar ungefär så här (receptet är några meter från mig, i bokhylla, så jag skriver fritt. Förlåt att det dröjt?)


Om du väljer veg variant:

Koka mörötter i slantar.

Skiva färska champinjoner.

När morötterna är nästan mjuka så lägg bitar och champinjoner tillsammans med morötterna. Häll på kalvbuljong (alt grönsaksbuljong)tillsammans med vatten och matlagningsvin (rött).


Låt puttra. Häll i grädde (Becel enl recept). Rosmarin, timjan, litet salt. Är såsen för tunn strö i maizena redning och ev soja som ger färg.


Ungefär så.  

Av budda - 5 juni 2010 14:48

Härlig tur på stan. Jag var med som smakråd för bågar hos en optikerlågpriskedja. Det slutade med att jag beställd en tid för synundersökning till mig själv för jag har hittat ´mina´bågar!   

Erbjöds tid redan i dag men väntar tills semestern. 995 kr/kompletta glasögon.


      

Exempel på¨vad jag mer hittade (blus på REA).  


Nu är jag trött.

Av budda - 5 juni 2010 07:57

Vaknade tjugo i fyra. Tänkte väl inte gå upp då men gjorde så.

Lyssnade på ljudbok medan jag tog hand om gårdagskvällens disk.

Jag svängde i hop en potatissallad också. Tack fina Jasas. Jättegod blev den (jag tjuvsmakade). Äpple, färskpotatis, svartpeppar, salt, lätt creme fraiche, majonäs och röd lök. Toppen!!   

  

Tog en härlig långpromenad i den ännu stilla staden.

  

Vackert promenadstråk som bjuds.

      

Eller hur? Massor med nyvaknade fåglar också.  

  

Nu klipper jag med ögonen, skall äta, duscha och vila före turen ner på stan denna underbara, soliga, lediga lördag. Tigerbalsam på foten gjorde

 i n t e  smärtan sämre   (den jag i går beskrev som hallux valgus smärta med två frågetecken efter- stämmer inte riktigt med symtpombilden).


Ha en fin lördag.Tag vara på sommaren, ljuset, ljumma vindar för vips är det höst.


Ovido - Quiz & Flashcards