Budda

Alla inlägg den 18 juni 2010

Av budda - 18 juni 2010 20:29

Tighs till halva priset.   

   

Jag bara älskar söta jordgubbar! 


Dessa billiga dofter hittade jag på COOP. Så goda! Jag köpte båda.   


 

En färgglad blomma piggar upp. 


 

Ny smak. Måste testas.   

    Passande fika att ta med till föräldrarna i morgon.

 


Varit en bra dag i dag. Ganska lugn.  Hostat mycket. Fortfarande hes.

Sitter och ser på bilder från festen inför kronprinsessbröllopet.

Blir rörd att se alla finklädda och finfrisserade människor. Lyckan de upplever. Jag unnar dem all glädje. Deras liv är säkert inte  lätt. Samtidigt som jag  tycker mycket om svenska, norska och danska kungahusen tycker jag det kan vara litet ´onödigt´ med kungahus, uppståndelsen kring det och kostnaden. Sen föds man in i det, man väljs inte. Jaja men i alla fall i morgon är en fantastisk dag. En dag jag sett fram emot.   

Min mor som är allvarligt sjuk, som fick hjärtstillestånd påskdagen i år, men som man lyckades få i gång igen genom HLR, som spenderat långa veckor på olika sjukhus, utstått svåra undersökningar , fått en dålig prognos och som sedan några dagar åter är hemma har en dröm hon vill hinna med innan hon dör. Den är att se Victoria och Daniel gifta sig.

I morgon far jag till henne (och far) och gör vad jag kan för att det skall bli en bra dag. Mestadels sover hon men jag skall hjälpa henne upp till tv´n i morgon.  


Nu skall jag hänga tvätt.

 

Glömde nästan...jag och Kitty.

  

Av budda - 18 juni 2010 07:36

Jag kan i bland tycka att rök luktar gott. Men gammal rökig andedräkt eller rök blandat med parfym luktar urk. Jag har själv varit osmart och rökat, det är 7 år sedan jag slutade och jag rökade aldrig som en bortbindare och aldrig inomhus. Nåväl.

Jag har vid ett tillfälle beställt saker från en kvinna som bor i området. Fina grejor men hon är inte den klyftigaste och mest kundvänliga försäljaren.

Häromdagen ringde hon och sa med sin mörka, rökskadade stämma att hon hade en ny katalog. Jag tackade ja till den. Fine.

Jag fick katalogen i handen och tackade. Vet ni hur mycket rök den doftar och hur j-a äckligt det luktar?  Fasansfullt starkt och inpyrt. Tänk då hur hon luktar. Andedräkt, hår, hud, fingrar, kläder och i hemmet.

Jag är glad jag inte röker längre.


Ps. Sen gör var och en som de vill.  Hennes katalog gick till historien i alla fall. Ds.

Av budda - 18 juni 2010 06:56

Vaknar upp till en mulen dag. Skall göra ett par ärenden och hoppas kunna krya på mig från den envisa förkylningen/halsinfektionen.

I morgon är det dags.   Jag skall om inget oförutsett händer ta mig de 12 milen ´hem´ för att se bröllopet på tv med mor (hennes önskan är att få se bröllopet). Fika, fixa med växter och prata om vad överförmyndaren sagt.

Önskar en bra helg.


Skall du se det kungliga bröllopet?

 

Ovido - Quiz & Flashcards