Budda

Alla inlägg den 4 juni 2010

Av budda - 4 juni 2010 20:10

Sommarvärme, sluta tidigt på arbetet, helg, fri och ledig. Helt underbart.  

I dag har Alva varit och myst med mig i soffan. Älskade, fina Alva.

        

Min fina tös.


I morgon skall jag följa med som glasögonsmakråd och ta en tur på stan. Hoppas på fint väder och goda nougat-pistagepraliner i den exklusiva

gotte-butiken på stan.  


Förhoppningsvis kommer jag ut på en morgonpromenad trots min ´hallux valgus´??  som oförklarligt nyligen börjat ömma väldigt mycket. I går fick jag åtgärdat två nageltrång. Snart är det dags för tumörundersökningar.

Det får räcka nu!  


I dag när jag kom hem från arbetet så såg jag ett program av tv-serien 90120 Beverlly Hills som ju handlar om tvillingarna Brenda och Brandon Walsch (och flera andra). Någon som minns serien från 1990?  I dag, lustigt nog, handlade avsnittet att Brenda får en tumör i bröstet.

Hon berättar inte för Brandon men till slut får han nys om att det är något och frågar henne vad som är på tok.

"Jag har en tumör i mitt ena bröst."

"Är det...vet man...kan det vara...?"

"Det vet de inte men jag skall göra en biopsi på lördag."


Ja tårarna rann. Inte för att jag i dag är rädd i min situation som är nästan likadan men jag kände med lilla Brenda.  

Jaja, det löser sig. Here we go again. Just do it.  Nu är nu.


Jag har en del att ta tag i när det gäller kost och motion. Funderar på att i sommar gå på yoga (sommarerbjudande).   Jag får se tiden an vad hur min sommar blir med tanke på allt.


Ha en fin helg 










Ovido - Quiz & Flashcards