Budda

Direktlänk till inlägg 25 juni 2010

Födelsedag, midsommarafton.

Av budda - 25 juni 2010 22:46

Hyrde bil och for alla milen ut till föräldrahemmet. Min bror var där. Vi har gråtit mycket far och jag. Skönt att kunna göra det.

Hade kex, tårta och jordgubbar med. Det smakade finemang.

  

Frågade far om jag fick de två Lanartetavlor jag sytt på linne åt mor för 9 år sedan. Hon var så glad för dem. Jag också. Nu pryder de väggarna här.  

  

Vi kikade på gamla fotografier. Här är mor och far riktigt unga. Mig fick de på den tidens mått, ganska ´sent´.

  

På hemvägen köptes denna cd, kanske mest för att jag vill ha Agnes Carlssons och Björn Skifs fina duett. Läste i Aftonbladet låtskrivaren intervjuas. Hur låten blev till, hur valet på artister föll m.m Kul för en musikintresserad som jag.  

  

Dessa fick jag i present. Vid första anblicken tänkte jag ´ inte min smak´ men på var de ganska söta.   

  

Dessa som jag köpte i fjol och som jag tidigare aldrig använt fick duga i dag till cerise blus och vit kjol.

  

Efter sen middag hemma blev det i det härliga vädret en promenad. 40 minuter, rask takt i kjol.   

  

I morgon blir det bio. Nya Beck Levande begravd som fått bra kritik.

Jag längtar efter att koppla av, fokusera på en spännande handling.

 

   

Hur är din midsommar?  


 
 
Margita

Margita

26 juni 2010 14:47

Så fina bilder på dina föräldrar!
Visst är det skönt att få gråta när man behöver ;)
Agnes och Björn Skifs låt var magisk i kyrkan!! :)
Lilltjejen - jo, hon är lika sprallig som alltid! Far runt som ett jehu och river ner saker! ;) Först om ca 3 veckor vet vi om parningen tagit. Lång väntan!!

http://sengas.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

thile

26 juni 2010 15:19

Så fint dere kunne være sammen.
Nydelige broderier du har sydd til din mamma. Godt du har de hjemme hos deg, som minner.
Så mumsig det ser ut på tallerken der:)
Fint 'gammelt' bilde av dine foreldre. Jeg har ett bilde av mine foreldre, fra 40 tallet.
Håper du har det bedre nu.
Klem

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Ovido - Quiz & Flashcards