Budda

Direktlänk till inlägg 25 juni 2010

Midsommar.

Av budda - 25 juni 2010 08:50

Glad midsommar och tack för alla vänliga ord till förra inlägget.

  

Efter beskedet om mors död i går var det omöjligt att sova.

Jag var uppe till halv 5 (16.30) i går, alltså i 31 timmar i sträck.

Då somnade jag och sov i 2 timmar. Hade handlat och förberett middag. Falska biffar, färskpotatis med dill, broccoli, lingon och till efterrätt tofuline vaniljglass, jordgubbar och kladdkaka till efterrätt. Min bror var här på kvällen och vi firade min födelsedag litet i förskott.

Jag fick en växt av far och bror.

  

Tack Håkan för lunchpresentkortet också. Härligt att ha en lunch tillgodo.

Jag fick även alla-kvinnors-dröm (eller?  ) och dessa läckerheter påminde mig om de gånger jag varit på SPA på Hagabadet i Göteborg och njutit.

  

Duschtvål, schampo, balsam, lermask, rosvatten och nattkräm från Kerstin Florian. Skall användas i dag.  


I natt har jag sovit hela natten.    Skall träffa min bror hos far. Pyssla om honom. Han är sååå ledsen. Vi skall fira min födelsedag. Önskar mor varit med.

Här är vi.  

  

Och här.   

   

Tände ljusen i går.

   

Det väldoftande ljuset från UNICEF.

   

För mor.

   

Jag saknar dig redan så!   


Denna låt är det vackraste jag kan höra just nu. Kören i början, texten, fina Agnes, fine Björn. Vackra kronprinsparet.   Mor gillade Agnes ända sedan IDOL-tiden.

 

Mors död var inte väntad sa personalen. Väntad  för att hon hade en svår och obotlig sjukdom ja, men inte just i går natt då hon dog. Personalen fann henne död.


Jag är inte den första som förlorar en mor.  Jag vet. Jag får vara tacksam att jag fått ha min så här länge.   Försöka vara tacksam för allt positivt jag har omkring mig. Det är jag också.  Alltid.  


Är bara så oerhört ledsen.   


Ha en fin midsommarafton.

 
 
Ewa

Ewa

25 juni 2010 12:24

Grattis på födelsedagen mitt i allt det sorgliga.
Kram från mig och grisarna.

http://www.fundringar.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

thile

25 juni 2010 12:46

Så pen hun var din mamma. Trevlige minner med bildene.
Så godt du fikk sove hele natten.
Gratulerer med dagen! Min datter har også fødselsdag i dag =)
Håper midsommer blir lys og vakker.
Styrkeklemmer.

 
Margita

Margita

25 juni 2010 15:13

Nu har din mamma fått ro. Hon väntade ut bröllopet tror jag :) Förstår din sorg, man kan nog aldrig förbereda sig på den. Det är sorg och det får det vara. Kram och sköt om dig! Tänker på dig!

http://sengas.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

viol

26 juni 2010 15:28

Så lik din mamma du är! Härligt med gamla bilder! Tänker på dig!
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Ovido - Quiz & Flashcards