Budda

Alla inlägg den 6 augusti 2010

Av budda - 6 augusti 2010 22:16

Ingen powerwalk på morgonen. Nåja! Sista semesterdagen för denna omgången. Jag bakade ett gäng dumlemuffins och la dem i frysen.

  

Djuren har fått sitt. Fina Emma ser bättre ut i ögat och får salva. Hon får sin antibiotika som hjälper och jag smörjer henne med den fina oliv-body-butter som jag köpt åt henne på självaste Kicks.  

  


 Hanna har fått extra ompyssling i dag. Hon är vårt första marsvin och närmar sig 3 år. Sötast i stan! Här med "lilla mamma".  

        

Rätt som det var skulle hon smita.    

  

Denna bok har jag beställt och skall ge i julklapp. Jonas har jag haft kontakt med då jag ordnat honom som föreläsare på mitt arbete (som jag nu är tjänstledig från). Han var uppskattad som sådan och hans föreläsning gav fina guldkorn att bära med sig.

  

Dessa tre köpte jag också. Väntar på Mons nya bok Vårlik som inte kommit som pocket - än.  

Fick snigelpost i dag och jag blev glatt överraskad! Tack Majsan för en fin hälsning.   

  Denna skiva säljs till förmån för hemlösa. Jag kan rekommendera den, 99 kronor.Lyssnade på alla 14 spåren medan jag städade kylslåpet och bakade. 

I kväll blev det biopremiär i en fullsatt salong. Karate Kid  (någon som minns den från 1984?)   Filmen var mycket bra!! Före bion var vi (jag, dottern, dotterns kompis och dotterns kompis mamma) på Burger King och HM bla.   När vi kom hem var schäfervalparna (bland andra) ute på gården.

  

Underbara.  En tjej frågade mig om jag var gravid! Vet hut!!     

Ser jag gravid ut? Svar...ja.

  

Tips från mig. Kicks säljer denna härliga fotkräm med fräsch doft av gurka och pepparmint. 20 kr/förpackning.

  


Svar till Anna, julgrisen: Ja de(vi)  har haft otur med sjuklingar och ja de är försäkrade men vi har inte kommit upp i några nämnvärda summor än men jag sparar kvitton.


So long!   

Ovido - Quiz & Flashcards