Budda

Alla inlägg den 14 augusti 2010

Av budda - 14 augusti 2010 23:06

Av Gröngöling. Tydligen skall jag berätta 7 intressanta saker om mig själv.   Nåväl, 7 saker i alla fall.


1) Jag  har  en slags dröm om USA.  


2) Jag har fått ´skamliga förslag´ av en svensk känd komiker.  


3) Jag dricker inte alkohol. Inte ens vin-äger i salladsdressing. Tycker helt enkelt det luktar/smakar för hemskt.  


4) Jag skulle vilja arbeta som SPAterapeut. Jag älskar lugnet, stillheten, återhämtningen, dofterna och att få andra att må bra för jag mår själv bra av behandlingar. Jag skulle även vilja arbeta med/för djur.  


5) Jag är lättrörd.  


6) Jag älskar att powerwalka i parken i snabb takt till musiken och skall så småningom  prova breathwalks. 


7) Jag är intresserad av juridik och kriminalfall. Jag prenumererar på tidningen Misstänkt.  


Någon mer som vill? Jasas? Fler?   

Av budda - 14 augusti 2010 19:30

Oj vad det öser ner. Riktigt mysigt att sitta inne med tända ljus och mysa med töserna, här är Alva:

  

Den trogne bloggläsaren minns mina skriverier om hår och att jag (se tidigare inlägg) klippt ur en bild ur ett äldre nummer av Allas. Bilder på en kort frisyr och hur man kan variera den. I nya Allas nummer 33/10 finns en ny frisyr också med variationsmöjligheter. Gillade denna axellånga som man kan få lockig och ändå så lång så man kan sätta upp håret. SÅ kanske skulle jag satsa på den och en härlig ton, åt choklad-röda-hållet? Se! Fast jag vet inte om jag skulle gilla halv-långt. Antingen långt eller kortare än page? Men snyggt är det (tycker jag). Jag funderar vidare.

  



Kul att ha något att se fram emot, om jag törs.  


Av budda - 14 augusti 2010 15:59

Det ösregnar! Det har åskat. I morse duggade det bara och det stoppade mig inte från en timmes runda i parken. Vivar inte många ute på morgonen, i duggregnet.

  

En stund senare blev det en tur till affären där middagsmaten inhandlades.

Får en gäst till middagen.

  


På rundan tänkte jag mycket på vad läkarna planerar för mig. Jag vet inte riktigt vad jag själv vill men jag får lita på dem. Jag går öppet i bloggen inte in på  sjukdomssituationen, inte än i alla fall. Hur som helst stod det så klart för mig när jag efter rundan skulle ta hissen upp att visst är det ofta så att man går och tänker på,oroar sig för något som skall hända. Det kan förvisso också vara något trevligt man väntar på. Så kliver man (t ex) in i hissen och vajrarna går sönder och man faller hårt ner i hisschaktet och sen är det över. Det är inget jag oroar mig för (händer det så händer det  ) men det blev ett bra exempel. Viktigt att  l e v a  här och nu. Där kom det igen.   


Vad är jag tacksam för just i dag, lördag?


Att det är lördag.

Att maten nu puttrar på spisen.

Så klart min powerwalk i morse.

Mailväxling som piggade upp i morse.

Nytt nummer av ALLAS, att kika i.

Att få vara inomhus när det är regnrusk och åska.

  


Hoppas du har en bra lördag!


Ovido - Quiz & Flashcards