Budda

Alla inlägg den 30 augusti 2010

Av budda - 30 augusti 2010 21:57

Inför den 19 september menar jag? Är du en sådan som vet säkert, eller som undersöker, tar reda på fakta innan du beslutar dig för vilket parti eller väljer du att inte rösta? Går du till anvisad vallokal eller förhandsröstar du?


Jag skall rösta och är ganska säker på partival. Jag går i år till vallokalen på valdagen.  


Av budda - 30 augusti 2010 21:35

Jag beslöt mig för att (oavsett om jag hinner/orkar/kan både studera, arbeta, sköta familj, opereras eller ej...) beställa lagboken 2010. Har en version från 2004 men lagarna förändras snabbt. Gillar det tunna prassliga pappret i den tunga boken.  Det blev även en bok med rättsfall. Vi har fått uppgifter, 3 rättsfall att analysera och kommentera. Det blir tentamen och ett PM. Jag är inte säker jag ror det i land och jag svor vid senaste kursen jag pluggade på deltid att jag inte skulle utsätta mig för att både plugga och arbeta. Haha. Hur är man funtad? Hur det går beror nog mest på hur ont jag har och hur jag mår efter operationen och den omställning det blir. Det löser sig.  


En rolig sak är att MFF nu leder allsvenskan.  Men det är en del matcher kvar denna säsong så vi skall inte ropa hej...  Duktiga är de i alla fall.


Nu skall jag få fotmassage med pepparmintslotion. Jag säger bara: aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa.   



Av budda - 30 augusti 2010 19:01

I dag fick jag veta att det nog inte är lunginflammation som Sara har och har haft under sommaren och som inte gett med sig trots Baktrimkur och Marbocylkur, utan allergi. Stackars Sara men det är så skönt ändå att veta!  

Provar nu nytt spån i buren.

 

    

Fick knäppt ett kort på Kitty också. Hon är så söt, så snäll och orädd. Här dricker hon Proviva blåbär.

  

I söndagens tidning fann jag en artikel om tatueringar. Här är en kille som tatuerar in en slags BUDDA över hela ryggen.   

  

Ja...då var en ny arbetsvecka i gång...jag funderar (som vanligt senaste tiden) på arbete och operation.


I dag börjar min kurs vid universitetet och jag får se hur mycket tid det blir med bloggen och med att läsa andras bloggar.


Jag tackar för besöket här i kväll.

Ovido - Quiz & Flashcards