Budda

Alla inlägg den 17 augusti 2010

Av budda - 17 augusti 2010 19:37

Jag kan säga att jag nästan grät i morse när jag cyklade i ösregn och jag var våt in på bara kroppen trots regnjacka och paraply. Vips blåste paraplyet upp och påsen jag försökte skyla tygväskan med for i väg. Nytvättat hår, nysminkad ...gah. Sa högt ´räcker det inte med det andra? ´ (ja kanske en reaktion på senaste tidens tråkighet kommer ur en sådan situation?) .

  

 En taxi chaufför som kom körande med taxin i en stor vattenmassa blötte ner mig totalt. Jag fick tänka att det var tur att jag inte bo i Afghanistan i alla fall. Där kan man tala om vattenmassor, men i svenska mått var det MYCKET regn.

  

Efter arbetet blev det ´shopping´ och för min del, sommarens första glasspinne (!).  

  

Det blev ett par jeans. Kappahls ´magic´ som skall vara bra och de passade i längd, mage, vidd i benen, färg, tjocklek men de satt för pösigt vid höfterna så först blev det inga men jag gick tillbaks för jag lär inte hitta en modell som passar bättre. 499 kr. En glad överraskning var att det var REA (som jag inte visste om eller som var annonserad) jag  betalade 149 kr i stället. WOW.   Tack för det. Bilden ger inte färg och form rättvisa. Men ändå.

  

En svart, härlig blus blev det också trots att jag inte behöver. Enkel volang. Inte heller här ger bilden klädesplagget rättvisa.

  

Mulet på hemvägen.

  

Hemma blev det popcorn och....

   

...mmmm.  

   

Tack Viol för sällskapet på bussen! Kul att se och höra dig!  


Tack Annci för peppande ord, för att du förstod.   


Tills i morgon önskar jag mig nog enbart en (nåja)  sak:

T O R R V Ä D E R!!   

  

Ovido - Quiz & Flashcards