Budda

Alla inlägg den 16 augusti 2010

Av budda - 16 augusti 2010 23:12

...att orka diska middagsdisken innan man drar täcket över huvudet.

  

Kom i håg: positiv!!   


Sov gott.


Av budda - 16 augusti 2010 20:35

Ny vecka med nya tag.  Hoppas din startat bra.

Man får fråga sig: vad har jag att vara tacksam för i dag?

Alla dagar kan man kanske inte komma på mycket men ännu kan jag.  


Kvinnliga läkaren som jag även hade förra året, på cytologen.

Sällskap på sjukhuset. Tack!  

Pratstunden med Håkan.  

Att vi fått tid för bouppteckning efter mor.  

Arbetet    (även om det känns trögt att gå dit varje måndag morgon).

PeterLeMarc.

Posten. Tack Neta! Tack Lena!

  

En inspirerande artikel tro, i tidningen? Välja sina tankar...

  


I går pratade jag i telefon med en kvinna jag inte pratat med sedan juni, innan mor dog och innan förra veckans besked från doktorn. Berättade för henne om situationen och jag förstår det är en sits som många skulle haft svårt med och oroat sig för och det kommer jag kanske att göra men  J U S T  N U känner jag mig stark, jag är positiv, jag accepterar osv. Då säger personen: jag tror du kommer att reagera i höst. Hm... jag förstår att det kan bli så och jag stretar emot men tänk om jag klarar mig och ´går hel ur det här´?    Det måste vara mitt fokus. Jag får välja det som jag mår bra av, de personer som är positiva för mig, ta dagen som den kommer och hämta styrka där jag kan (musiken, livet självt, mindfulness).


Vad som rubbar oss ur våra cirklar, är olika för var och en. Det som rubbar dig rubbar kanske inte mig. Det som rubbar mig skulle inte rubba dig. Berättar mer längre fram.


Fina Hanna! Jasas! Jag kommer inte in på din blogg. *kram*


Tankar från mig. 

Ovido - Quiz & Flashcards