Budda

Alla inlägg den 24 augusti 2010

Av budda - 24 augusti 2010 20:26

Go´kväll! Sitter med lurar på och lyssnar på mer bra låtar. Temat (  ) för kvällen är Whitesnake som jag älskade när jag gick i gymnasiet på stenåldern.   . Love ain´t no stranger, Slide it in, Slow ´n easy. Mmmm.

På ´den tiden´ hade jag väggarna (och taket) tapetserade med bilder på sångaren David Coverdale, Joey Tempest från Europe och Mötley crûe.

Ränderna går inte ur.   Jag hade för 5 år sedan chansen att se Whitesnake live på en arena ett stenkast bort. Givetvis tog jag chansen och köpte biljett. Jag kan (utan att avslöja min ålder) tala om att David Coverdale blivit en gammal man med tunt långt hår med skrovlig röst (jag kan inte enbart skylla på ljudet, haha).

Suzzie Tapper (från Sussies orkester) i duett med Jerry Williams. I wanna know. Lyssna och rycks med.   Ännu en underbar duett är Tina Turner och Eros Ramazotti. Foxy song!   Cose della vita (Can´t stop thinking about you).


Jag tänker mycket på operationen. Inte med så stor oro som man kanske borde? Utan jag tänker på hur jag skall peppa mig. En dag skall jag berätta om några scener jag älskar att se, och som berör. Jag behöver det positiva. Det som stärker mig så jag orkar. Jag säger inte att jag kommer att gå oberörd men jag skall göra mitt bästa för att vara tacksam och för att gå hel ur detta.


Vad är jag tacksam för i dag?

En kaka från chefen (så rart).

Vänliga kommuninvånare.

God lunch.

Samtal med chefen.

Inspiration av Viol (hennes nya snygga frisyr).

  


I dag hade jag ett samtal med chefen för verksamheten jag är tjänstledig från. Han ville sondera terrängen vad jag tänker mig efter tjänstledigheten (tiden går så fort) och jag berättade även om operationen. Jag ser fram emot någon form av arbete. Det är så skönt spännande! Arbete är oerhört viktigt för mig.


Tack för kommentarer, besök och tid från er läsare.  


Om jag någon gång lär mig sköta dvd´n  kanske jag kan se dessa filmer som kom i dag?  

  

En sak till:

  


Smolket i bägaren är att Sara är sjuk. Gumman krya på dig. Hon får tabletter x 2.

  


God natt.

Ovido - Quiz & Flashcards