Budda

Alla inlägg den 23 augusti 2010

Av budda - 23 augusti 2010 19:24

Ännu en arbetsdag avklarad. Barnen kom hem med en mängd ny information efter skol-uppropet. När jag kom tillbaka till stan efter arbetet trotsade jag regnet och cyklade ner på stan till den pågående festivalen  för att köpa två saker jag fastnat för.  

  

En liten Budda-grej som jag tänkt sätta värmeljus på och som man eg skall ha till rökelsepinnar.

  

Denna Budda-mask till prydnad till väggen.


Mina tankar går ofta  till Eva.


Det verkar som om sommaren försvann hastigt. Jag saknar dig fina sommar. Inte en gång har jag klagat över att du var för varm.   Jag kallar dig fin trots att jag miste mor och att jag åter en sommar fick tillbringa tid med mammomaten, undersökningar, biopsier och stick på sjukhuset. Trots vad jag skall genomgå snart. Välkommen mysiga höst. Hoppas jag får uppleva en vår och sommar igen. Och uppskatta skiftningarna.  


Jag är mycket ledsen att fina Sara och fina Emma inte blir  krya trots flera besök och konsultationer med veterinär. Det är som att slita hjärtat ur min kropp.  Finaste, älskade, tappraste, mest beundransvärda - djur.


En dag skall jag berätta om religiösa upplevelser. Jodå, jag har sådana i bland.

     Regnig Budda.



Ovido - Quiz & Flashcards