Budda

Alla inlägg den 18 augusti 2010

Av budda - 18 augusti 2010 23:29

...registrera mig på universitet. Till kursen jag skall försöka hinna/orka/kunna gå. Två av godbitarna.

  

Faktum är att jag senast i dag hade nytta av en av mina nyinköpta kursböcker .   

Av budda - 18 augusti 2010 22:33

.......jag träffade min mor för sista gången.

Mor, jag börjar tycka det är dags vi ses snart.


Det är så nära, men tvära kast, mellan gråt, förtvivlan och glädje...


Jag saknar dig så.  Jag har så mycket att berätta.

Vet du vad som hänt på jobbet mor?

Mary och Fredrik väntar tvillingar.

Jag har din tröja hängande i mitt rum.

Jag har inte använt guldörhängena jag fick, jag är rädd att tappa dem.

Jag skall opereras snart igen mor.

Jag saknar dig.

Jag hör din röst om jag anstränger mig.  

Jag kan inte se fotona på dig utan att bryta samman av gråt.

Jag har ordnat med bouppteckning nästa vecka.

Jag har ordnat God man åt far.

Emma och Sara har varit sjuka.

Lena och jag har kontakt igen.

Jag har tänkt fortsätta med juridik i höst mor.

Jag har arbetat alla dagar utom två (ledig i samband med begravningen).

Hörde du vad jag viskade vid kistan?  

Du har genom din död mor lärt mig så oerhört mycket.

Jag trodde jag visste vad saknad var.

Vi var inte alltid sams och ofta ´retade´jag mig på dig men det är det positiva jag minns mor.

Träffar du Basti? Ida? Svante? Martha? Har du träffat Greta?Tvillingarna? Har du träffat dem? Eller var är du om du är någonstans? På Öland?


Nu skall jag ta mig samman.   

  





Av budda - 18 augusti 2010 21:23

Helgens nöje är nu bokat! Två filmer som haft premiär eller har biopremiär denna vecka och den ena har jag längtat efter. På lördag är vi tre stycken som skall se Adam Sandler och flera andra härliga välkända skådespelare i komedin Grown ups. Men redan på fredag skall jag med minsting och se parodin på Eclipe från ´Twillightserien´ (som jag ´älskar´).   Vampyrer äger suger, heter den. Detta ser jag fram emot. Avkoppling.


Är även nyfiken på nya rullen PUSS med bla bröderna Skarsgård i två av rollerna. Men man kan inte se allt?  


Tack till Micke för många skratt i dag.   


God natt!

Av budda - 18 augusti 2010 19:13

Först vill jag tacka för kommentarer här i bloggen!   

Tack Viol för sällskap på bussen - igen.   

I dag har det varit en mycket lärorik dag på arbetet. Jag kan inte berätta om mina ärenden men jag lär mer och mer och blir säkrare  ju fler jag får och det är roligt/intressant arbete, att möta människor i olika åldrar i både glädje och sorg.

I morse kom en störtskur när jag skulle kliva av bussen vid arbetet men jag hade stövlar (i påse-behövdes inte tas på) och paraply.  

Skönt med någorlunda torrväder.


Köpte en höstjacka. Exakt ´min´modell. Mjuk, lätt och skön.

649 kr på Bonaparte.


  

För övrigt intet nytt denna dag?   

  


Ha en fin kväll.


Ovido - Quiz & Flashcards