Budda

Alla inlägg den 8 augusti 2010

Av budda - 8 augusti 2010 22:21

Vad hann jag på semestern? Jag hade hoppats komma i gång med mindfulnessträningen igen och städa hela bostaden men så blev det... inte.  Men i stället för att hänga läpp kan jag glädjas över det jag faktiskt hann med.   

3 biobesök varav en premiär

träffa far, syster och bror

besöka IKEA

läst

städa en del hemma

många powerwalks i parken

sjukhusbesök, provtagning (tumör i bröstet)

besök på Vårdcentral (diabetes)

ätit massor mad körsbär och god mat

varit ett par dagar i Göteborg, såg Takida och Pink.


Så jag är nöjd.   


Redo att bege mig till kommunhuset i morgon.


Njut om du är ledig!

Av budda - 8 augusti 2010 14:54

Det bidde ingen powerwalk i dag på morgonen. Efter pyssel, dusch och några munnar smoothie blev det Lidl och COOP. Köpte 4 filmer varav en är på nu (Norrmalmstorg).

  

Ghost är det nog enbart jag som inte sett.   

Stekta gröna tomater är sevärd, har sett ´nästan hela´ flera gånger.

The perfect man kan nog vara bra. Hillary Duff har jag sett i flera filmer och Mr Big från Sex and the city är med.   


Jag har mailat ett par frågor till ett gym i området då jag inser att när regnet och mörkret är här på allvar lär det inte bli ork och lust till långa, snabba promenader utan det får bli gym. Löpband (som jag erkänner jag varit litet ´emot´) och styrkeredskap. Nu ser jag fram emot svar.  Tack Håkan för tips!


På Lidl blev jag kallad ´jävla idiot´ och det var inte trevligt att en hysterisk kvinna skrek så. Jag hade inte tilltalat henne men väl hennes dotter som måttade spark mot en söt labrador vars ägare jag samtalade med. Jag frågade flickan överdrivet vänligt, utan att ha tittat på föräldrarna, du sparkar väl inte efter hunden? Är det vad du lärt dig? Hundägaren fyllde på. Jag nonchalerade dotterns gapiga mamma som svor en lång ramsa.  *sucka*


I morgon är det ´allvar´ igen. Arbeta.


Ha en fin kväll, vart du än är!  

Ovido - Quiz & Flashcards