Budda

Direktlänk till inlägg 14 augusti 2010

Guds änglar gråter så det skvalar!

Av budda - 14 augusti 2010 15:59

Det ösregnar! Det har åskat. I morse duggade det bara och det stoppade mig inte från en timmes runda i parken. Vivar inte många ute på morgonen, i duggregnet.

  

En stund senare blev det en tur till affären där middagsmaten inhandlades.

Får en gäst till middagen.

  


På rundan tänkte jag mycket på vad läkarna planerar för mig. Jag vet inte riktigt vad jag själv vill men jag får lita på dem. Jag går öppet i bloggen inte in på  sjukdomssituationen, inte än i alla fall. Hur som helst stod det så klart för mig när jag efter rundan skulle ta hissen upp att visst är det ofta så att man går och tänker på,oroar sig för något som skall hända. Det kan förvisso också vara något trevligt man väntar på. Så kliver man (t ex) in i hissen och vajrarna går sönder och man faller hårt ner i hisschaktet och sen är det över. Det är inget jag oroar mig för (händer det så händer det  ) men det blev ett bra exempel. Viktigt att  l e v a  här och nu. Där kom det igen.   


Vad är jag tacksam för just i dag, lördag?


Att det är lördag.

Att maten nu puttrar på spisen.

Så klart min powerwalk i morse.

Mailväxling som piggade upp i morse.

Nytt nummer av ALLAS, att kika i.

Att få vara inomhus när det är regnrusk och åska.

  


Hoppas du har en bra lördag!


 
 
Majsan

Majsan

14 augusti 2010 17:39

Sv: Tack för omtanke. Nej, han bar inte hjälp.. och jag cyklar inte så jag bär inte heller hjälp ;) Vi är bara glada för att omständigheterna ändå var som de var och att det inte blev värre.. för det kunde vara så mycket mer illa..

Har varit med honom hem och installerat honom där, städat undan lite, diskat och lagat middag, så klarar han sig.

Kram

http://www.chattens.se

 
Majsan

Majsan

14 augusti 2010 18:01

Sv 2: De vill att man skall ringa först via sjukvårdsinformationen för att icke onödiga akuta fall tar plats, och det är ju bra i och för sig.. Sedan beror det på vilken akutansvarig sköterska som är på plats... det sägs en hel del otrevligt bakom ryggen på patienter ibland.

Nu gick det ju bra att vi bara körde in honom igår och han blev väl emottagen.

http://www.chattens.se

 
Ingen bild

thile

14 augusti 2010 18:46

Ferdig med fondveggen:)
Du er ett medmenneske med mye empati for dyr og medmennesker, vennen min.
Du er så tuff med din powerwalk!
Mys med et blad (norsk)og kikke i;)
Min lørdag har hvert fin! En 'ny' stue og spisestue.
Nu skal vi bare i myse foran TV.
Ha en underbar helg!
Tanker og klem.

 
Ingen bild

viol

14 augusti 2010 19:27

Nyss hemkommen - i ovädret! från bio med kidsen. Vi såg Karatekid, vi tyckte den var bra. Jag klagade ju så klart lite på slagsmålen, men vad hade jag väntat mig?! Karatefilm utan karate?? Önskar dig en fin avslutning på lördagen! Tänker på dig! Härligt att sitta inne med tända ljus när regnet verkligen öser ner idag=)

Stor kram

budda

14 augusti 2010 19:30

Hej, tänkte på dig i dag!Vet du, jag gillade också Karate kid.Inte slagsmålen men vyerna, meditation, att man skall käpa och inte ge sig. :)

Tack för kommentaren.Du MFF matchen avbröts - pga regnet!

 
sussi

sussi

14 augusti 2010 21:14

Åska är underbart ..Jag kan bara sitta och titta på skådespelet. Naturen är en vacker orkester. Nu är de äntligen häst och mörker snart så man kan njuta av mysiga märka kvällar med värmeljus.

http://fritidsforskare.wordpress.com

budda

14 augusti 2010 21:21

Tack Sussi för kommentarerna! :)
Kram på´rej!

 
Micke

Micke

15 augusti 2010 01:56

Jag är nybadad efter massa nattligt bus i sjön nu lite efter midnatt mad syrrans grabbar!

En kanonhärlig dag detta :)

Ville alltså säga jag blivit lite blöt jag med ;)

http://kludd.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Ovido - Quiz & Flashcards