Budda

Alla inlägg den 2 december 2009

Av budda - 2 december 2009 22:59

Det är så härligt! :) Jag menar med böcker. Man har så mycket att lära av böckernas värld. Jag är precis i slutet av Karin Alvtegens   S k u g g a.

Två av hennes böcker står på tur liksom Stieg  Larssons tredje (nu efter att ha sett filmen som hade preimär i fredags)  och Karin Wahlberg. Hon är ny för mig.


Lade mig på soffan för att vila samtidigt som en muddmask verkade. Jag somnade gott. :) Nu en tur till cdon.com och eleven.se.

God natt bloggvänner små! :)




Av budda - 2 december 2009 21:12

Gick hem ett par timmar tidigare i dag. Tack och lov var varmvattnet tillbaka så jag kunde diska. :) I morse när jag som vanligt på morgonen skulle duscha stod det klart att det inte fanns en droppe varmvatten i rören. Det gick bra ändå även om jag ytterst sällan går till arbetet utan nytvättat hår. I-landsproblem att jag i går på min lediga dag lät håret vila från tvätt så ni kan gissa hur ofräsch jag kände mig. :) Nåväl.


Efter disken bakade jag min Hermann-kaka (kommen ur ett recept-kedjebrev). Jag fick för tio dagar sedan en liten burk som det varit rödbetssallad i. Nu fanns det surdeg i och i påsen låg det ett recept som noga talade om hur jag skulle sköta om och mata Hermann under tio dagar. I dag var det dags för mig att dela ut delar av Hermann för att hemma baka en kaka av degen (honom). Hackad choklad i, rivet äpple och mandel bland annat. Det blev en väldigt god kaka. :)

  

På kvällen gick jag till COOP för att handla litet. Kände för en liten promenad så där på kvällen. Jag slås över hur mycket mer jag orkar nu e f t e r operationen.

Helt fantastiskt underbart. Att orka med.


Vi var i källaren och kikade då bilen ändå skulle gå till återvinningscentralen.

Ett gäng gamla mattor vars baksidor av gummi blivit förstörda, ett par hyllplan och en  itumonterad datormöbel åkte i väg denna gång.


God natt. :) Tack för titten.

Ovido - Quiz & Flashcards