Budda

Alla inlägg den 10 december 2009

Av budda - 10 december 2009 21:03

Snart i alla fall.

Jag blir alltid pigg på torsdag kvällar. Vet inte varifrån energin kommer.:)


I morgon är det I D O L final. Skall du se den? Vem tror d u på?

Jag tror på Erik, därmed inte sagt att jag hejar på honom eller tycker han är bra.


Killarna stod uppstylade på Metros första sida i dag. Kände knappt igen dem. :)


Helgplaner någon? :)


Planerna här är att fortsätta röja, städa, putsa fönster, upp med gardiner, duscha blommor, byta sängkläder, byta innehåll i skåp mellan ´nya´rummen. :) Utan stress, i egen takt, med glädje.


Tankar från mig.

Av budda - 10 december 2009 20:24

God kväll!

Tack f kommentarer till tidigare inlägg. Måste tillägga att folk inte alls behöver deltaga i min mors sjukdom och jag behöver inte prata om det, jag berättade det för att hon skulle veta och hennes mamma har nyss varit sjuk och då har kollegan berättat mycket om det,  så inget ont om kollegan  d ä r . :)


Nej, det vara det typsika sättet att byta ämne, att gärna prata om sig själv detaljerat men att inte bry sig. Det har hänt en rad av gånger. Blir bara matt. Huvudsaken är dock att vi kan arbeta i hop och det kan vi. :) Gott så.


Jag har luskat litet kring högskolekurserna och har fått litet klarhet så jag närmar mig beslut men jag skall inte hasta i väg i dag utan funderar en dag till.


Berättade i dag för en bekanting i byn där jag arbetar att jag skall sluta på jobbet och att jag planerar att gå en kurs på högskolan i vår.

Samma kommentarer som brukar fällas fälldes och jag tänkte när jag svarade på frågorna vad jag skall göra, vad skall jag ´bli´, läsa, men är du inte... vill du inte jobba som det...? osv.


Jag skall leva. Leva mitt liv som jag vill. Det känns fantastiskt.

Att inte ha Ont (med stort O)  längre. Njuta och vara tacksam över det så länge det är så. Att prova något annat arbete, min kompetens efterfrågas. Att göra saker jag vill men som jag inte orkat. Få ordning. Läsa. Meditera. Ta vara på mig själv. ´Man måste ta vara på sig så länge man har sig.´ :) Nej, inte egoistiskt. :)

  

Ovido - Quiz & Flashcards