Budda

Alla inlägg den 17 december 2009

Av budda - 17 december 2009 20:02

Konsertupplevelsen har under dagen dröjt sig kvar som en god halstablett på tungan. I bakgrunden strömmar ´Our Christmas´- låtar från Spotify ur högtalarna. 


 Jag saknar en god Karin Alvtegen upplevelse, glädjs över värmen i lägenheten. Fy bubblan för regn, snö, slask och kyla. I morse kunde jag inte cykla till bussen och ännu mindre gå. Jag tog mig med stapplande steg till stadsbussen som skulle ta mig till ´jobbussen´. Bussen var sen, vi var några som stod och väntade. Plötsligt svänger en bil in till sidan. Det var Lotta som är extern personal varje torsdag. Hon hade pga ett par lastbilar som stod så illa mitt i halkan att de orsakat stopp fått dirigera om körplanerna. Vilket sammanträffande. :)


På eftermiddagen fick jag så mycket värme och hjälp av en kollega jag lärt känna via möten senare månader. Jag blir så  l y c k l i g  över vänlighet (lika förbaskad och ledsen som jag blir av t ex arga medtrafikanter, se tidigare inlägg). På hemvägen träffade jag Viol som jag uppskattar mycket. I dag överraskade hon med ett vackert paket. Se!! *förtjust*

  


I morgon är det möte på f.m, jullunch kl 12, julmingel kl 15.


Sedan helg (igen!!), semester på måndag. Ja, semester...en undersökning av min njure som blev opererad. Besök hos föräldrarna. Ledig tisdag. Besök hos frissan. Arbetar 8 - 13 dan före dan...


Ang frissan skulle jag och har länge velat klippa mig en kort frissyr.

På sistone har jag funderat över kort lugg och behålla resten av håret långt.

Jag såg en snygg frissyr på Kajsa Bergkvist. Busig och fräsch. Klippte i alla fall ut bilden i tidningen. För framtida bruk?


D i n a   närmaste planer? :)


Zzzzz.

Ovido - Quiz & Flashcards