Budda

Alla inlägg den 9 december 2009

Av budda - 9 december 2009 19:47

Nu är Hemnes på plats (tack! ).

  


Trevligt sällskap på bussen hem (Tack Viol).


När blodsockret var nere vid fotknölarna klockan 17:00 åt jag lakrits med sesamfrön i, fiberlakrits - då är de väl halvbra? :-p

  


Fått pratat nära en timme i telefon med modern på sjukhuset och fadern som är hemma i huset.


I tisdags blev jag kallad för något och i dag likaså. Den människan skall jag stänga dörren om och gå ifrån när jag lämnar arbetet. Man får välja vem man vill lägga ner energi på. Vem man får något tillbaka av när man ger. Eller hur?


Dessutom sade personen (och jag erkänner jag blev förvånad fast jag egentligen inte borde blivit det efter flera år som kollegor) när jag berättade att min mor kommit in på sjukhus igen och att hjärtat inte orkar med " Tråkigt och jag har skållat mandeln till glöggen!". *tappa hakan*Kan inte låta bli att skratta. Man skall kunna arbeta i hop  i alla fall. Vara så pass professionell och det fungerar. Jag fogar mig. Har svårt för dominanta människor.

Biter i hop. Visar omtanke. Härdar ut. Hur kan jag ändra mig själv? *retorisk fråga*


Vilken typ/egenskap har  d u   svårt för? :)



I dag kom antagningsbesked från högskolan. Antagen till fyra kurser.

Familjerätt.

Affärs-marknadsjuridik.

Ilska och aggression (psykologi).

Hälsa, kost och näring.


Familjerätten ligger definitivt inom intresseområdet, något jag läst inom min examen men lagarna förändras och det vore kul att uppdatera. Kruxet är att kursen ges i en annan del av landet och jag tror det är åtminstone en träff som är obligatorisk. Då faller den.


Affärs-och marknadskuridik. Mycket intressant. Frågan är om jag orkar gå på föreläsningar på kvällstid?


Ilska och aggression. Verkar väldigt intressant. Orsaker och hantering.


Hälsa, kost och näring. Intresse.Definitivt  Man läser tre block. Anatomi och fysiologi.  Näring. Hälsa. Om sömn och stress bland annat. Ligger närmast att ta tag i. Min kropp och hälsa.


Kurserna omfattar 7,5 - 30 hp. Får se vilken det blir.    Jag tror jag skall gå en j a g  vill för att det är roligt, inte för att den är bra ur yrkessynpunkt. :)

Då står det klart för mig.


2009 har varit ett svårt år kroppsligt. 2010 skall bli ett bra år för mig.   

Det är i alla fall den inställningen jag skall ha.  


Ovido - Quiz & Flashcards